Terviseraport

fd0b89723afcb652e6a9fd1f6d5d7f49

Käisin eile arstil ära. Selgus, et olin seal väikese valearvestusega, aga kuna ma pärast üheksat kuud lõpuks olin sinna jõudnud (mõni oleks selle ajaga munarakust inimese valmis kasvatanud), mõtlesin ma, et ega ma niisama ära ikka ei lähe, nii et koputasin uksele ja ütlesin ausalt, et ma ei tunne ei kella ega kalendrit, aga arsti juurde oleks hirmsasti vaja. Õnneks juhtus just nii olema, et eelmine patsient oli väga kähku teinud ja vahele ma sain. Vahelepõikena olgu öeldud, et õlg mul tegelikult enam üldse ei valuta pärast seda, kui ma ca nädal aega tagasi täielikult vasakukäeliseks hakkasin – st kirjutan ikka paremaga, aga kõike sellist, mis vähem täpsust eeldab (hiirekasutamine, veekeedukannu tõstmine ja vee kallamine jne), teen vasaku käega, lisaks teen rohkem kätekõverdusi (sest antagonistid) ja venitan rohkem ülaselga (sest kõik on omavahel seotud). Nii ei valuta midagi, saan teha joogat, saan rippuda jne. Arst kuulas mu jutu ära ja ütles, et ta on minusuguseid varemgi näinud ja et tema ei usu, et see spordiga seotud on, sest üldiselt on ühine nimetaja ikka arvutiga töö, trenn ehk aitas ainult pisut kaasa.  Arvas, et kõige olulisem on see, et hiir on nüüd täielikult vasakus käes ja tasub sellega jätkata. Lisaks soovitas taastusraviharjutusi (juba teen), korralikku istumisasendit (no ma üritan) ja ütles, et kui on teada, et õlaga on probleeme olnud, võib iga kord pärast karmimaid harjutusi (ripplaud jne) sinna külmakoti peale visata. Ja lõpetuseks ütles, et kindlasti tuleb vaadata, et rippudes alla ei kukuks.😀 Lahe onu oli, vastas küsimustele kiiresti ja asjalikult, jäin rahule kogemusega Eesti meditsiinisüsteemis.

Kui juba tervisest rääkida, siis räägin vaimuhaigustest ka. Teate, mis mulle ei meeldi nende uusvaimsete juures, kelle hulka ma nagu ka otsapidi kuulun? St need, kes on enda jaoks avastanud vaimsuse ja võltspositiivsuse (tuntud ka kui delusionaly positive) ja üritavad hambad ristis ilma sügavama eneseanalüüsita seda kehtestada. See on minu meelest väga ohtlik tendents. Inimesed, kes ütlevad asju teemal “minu minevik ei defineeri mind”. Ideaalis ja budistlikus kirjanduses tähendab see siiski seda, et inimesed analüüsivad oma tegusid ja üritavad täna olla paremad, kui nad olid eile, heastades jõudu mööda halba, mida nad tegid eelmisel nädalal. Uusvaimsete jaoks tähendab see seda, et tõmbame nüüd tekikese peale oma möödunud halvale käitumisele. No näiteks naine, kes annab oma mehele tappa, viskab teda vihahoos kööginoaga – ja järgmisel õhtul leiab üllatunult, et “miks me ometi minevikust räägime? Keskendume sellele, kuidas koos paremat tulevikku rajada!” Või näide lähedasest tutvusringkonnast, kus vähem kui kaks nädalat kaine olnud joodik ütles oma naisele, et on äärmiselt pettunud, et see tema Uue Mina suhtes rohkem positiivsust üles ei näita ja et “selline minevikule keskendumine ajabki ju jooma” (asetame süü kohe hopsti teise õlule ja endal on jälle hulga kergem).

Sellised inimesed on siiralt solvunud, kui nad avastavad, et keegi ei taha temaga midagi koos rajada, tahaks ainult kaugemale saada. Sest loomulikult me hindame sind su varasema käitumise põhjal, seda enam, et selle suhtumisega näitad sa, et sa pole tegelikult suutnud sellest õppida. Inimestele meeldivad mustrid, väga meeldivad. Mõni saab isegi aru, et muster on olemas, aga ei oska seda muuta. Teine käib terve elu läbi ja on lõpuks veendunud, et kõik mehed on joodikud, sest kõik tema kaheksa meest küll olid. Ja nende mustritega tegelemine eeldab minevikku vaatamist ja sellega mingil määral tegelemist ka siis, kui sa end seeläbi ei defineeri (ja ei peakski defineerima, see osa on tegelikult õige). Aga selle osa unustavad need võltsvaimsed ja võltspositiivsed alati ära ja tormavad rind kummis uusi täpselt sama mustrit järgivaid vigu tegema, et saaks järgmisel nädalal jälle öelda, et need ei defineeri neid.

Ära tee nii, ole parem.

Ja teate, mis mind nii mõnestki mu sõbrast eristab? Ma olen naiivitar, ma olen 30 ja ma jätkuvalt usun sügaval sisimas läbinisti naiivselt, et inimesed tahavad olla paremad. Et inimesed tahavad olla head. Kuigi kõik tõendid viitavad sellele, et inimesed tahavad lihtsalt saada seda, mida nad tahavad, ja karjaloomadena säilitada seejuures ka naabrite heakskiitu.

“Naiivne” on ikka hulga parem sõna kui “loll”.

Lisa kommentaar

Kommentaare veel pole.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid