Mida minu koer teeb

20161123_173957

Üldiselt ajab mind närvi. Ülalolev pilt avanes mulle täna. Kes aru ei saa, siis keegi on üritanud mu voodisse auku kaevata ja sinna pesa teha. Keegi, kes ei tohiks üldse voodis käiagi.

Okei. Seejärel oli tal ilmselt nii suur häda, et ühest otsast andis järele, sest ta oksendas põrandale. Siis läksime välja ja koer konkreetselt plahvatas. No ja siis suutis ta veel mingit rõvedust süüa ja sai korralikult sakutada ka.

Ning nüüd läksin koeraga välja ja ütlesin, et lähme üle tee – ja see tainas hakkas tõsimeeli teiselt poolt parkivat autot minema. Otse loomulikult hakkasin sel hetkel autotulesid nägema. Kriiskasin niimoodi STOPP, et nii koer kui ka auto jäid seisma. 12 aasta jooksul pole sellist nalja teinud ja nüüd siis alustab. Mida koera. Hakka või täiskasvanule vitsa andma. Või tuleb okastraadist kaelarihm teha, ma ka ei tea.

Ahjaa. Olin iseenda pärast juba päris mures, sest, esiteks, kelle teise pärast ma ikka muretsen, ja teiseks, ma ei söönud korralikult. Ma ei tea, mis juhtus, pole nagu ühtegi ebameeldivat kogemust olnud, nii et vist lihtsalt sai kõrini, aga juba alates pühapäevast tunnen, et lihtsalt ei taha “päris toitu” – st ei suuda süüa pastat, riisi, kartuleid, kooki vms toitvat, mõtegi sellest on tülgastav. Nii olen söönud kohupiima ja banaani ja kanasalatit, mis on ka hea, aga no imelik ikka, kui oled harjunud ühel moel toituma ja nüüd järsku organism teatab, et ei taha. MINU organism ja ei taha KOOKI! Eile õhtul unustasin õhtust süüa. MINA! Pea käib ka ringi kogu aeg, mõtlesin juba, et luupus. Õnneks täna, kui töö juures ootamatult üks kook lauale ilmus, juba tahtsin küll. Selle peale hakkas vaikselt juba pasta ka hea mõte tunduma, kuigi mitte veel täna. Nii et ehk ikka eipea elu lõpuni keefirist elama.

Ja tore uudis on see, et ma käisin täna üle mitme aasta hambaarsti juures ja vähemalt seekord veel ei jäänudki vaeseks. Järgmine kord on jaanuaris, eks näis, mida siis öeldakse, sest alles siis hakkame röntgenitulemusi arutama. Ühest hambast tuleb eraldi pilt teha, sest me ei saanudki ühte kõrvarõngast ära ja see peegeldas. Raske ikka see endiste poolpunkarite elu.😀

7 kommentaari

  1. Kle, kutsu hakkab äkki vanaks jääma? Aga seedehäired põhjustavad tähelepanuhäireid ka inimestel.

    • Vanaks hakkab ta jääma küll, aga kõht oli tal ilmselt imelik, sest omanik oli loll ja andis järele, kui koer juustu küsis. Ei ole vaja liiga lahke olla. Aga tegelikult ta testibki paar korda aastas vähemalt oma piire ja siis tuleb meelde tuletada, kes siin boss on.

      • 12-aastat on suurt kasvu koera kohta ikka päris kõva vanus ja paraku sellega kaasnevad teatavad iseärasused. Näiteks poleks üldse paha mõte jalutusrihm kasutusele võtta. Jah, ma tean, et ta on sul megahästi koolitatud aga nagu mõni eakas inimene hakkab ka eakas loom ajapikku kummaliselt käituma ja oleks päris kurb, kui ta aeg enne õiget aega otsa saab pelgalt seetõttu, et ta enam vb ei adu nii hästi, mida ‘stopp’ tähendab. Ma näen oma (tänaseks juba 16-aastase) koera pealt, kuidas asjad muutuvad. Hakkas tuppa tegema näiteks – mis ma annan kolki talle selle ees või? No ei, piirasime magamiskoha ära hoopis (nagu kutsikal) ja mure lahenes.
        Öeldakse ju, et inimesed lähevad vananedes lapseks tagasi, võimalik, et see on loomadelgi sama moodi.
        Sa oled kindlasti palju pädevam loomaomanik kui mina, kuid natukene paha on eaka hinge kohta sellist juttu lugeda. Vanaemale ju ei virutaks ajalehega kui ta köögilauale suhkrut ajab ja ära ei korista, sest ta lihtsalt ei näe neid teri enam. Mõni vb annaks ka tohlaka, et muti enam piire ei testiks aga selliseid on õnneks vähe.

        • What? Tohlaka sai ta selle eest, et hakkas väljas teise koera seedeprodukte sööma, nagu mul ka kirjas on – ja see oli situatsioon, kus ma konkreetselt nägin, et ta esmalt piilus, kas ma näen ja kui lähedal ma olen, ja siis kahmas. See probleem on meil ammu juba (ja slaava boogu, kui keegi hakkab ananassi või muud jaburdust soovitama). Ta teab väga hästi, et ei tohi, lihtsalt soov on nii suur. See ei ole kuidagi võrreldav sellega, kui ta kogemata häda tuppa teeks või kasvõi oksendaks, nagu juhtus – loomulikult ma ei karistanud teda selle eest ja oma voodisse ronimise eest ka mitte, sest mida sellise ammuse asja eest ikka karistada, edaspidi lihtsalt ligipääs blokeerida.

          Teiseks. See, et ta tegelikult jäi käskluse “stopp” peale seisma, on ka kirjas. Lihtsalt kuna ta just astus parkiva auto taha, ma ei näinud, kas ta ikka jäi seisma või mitte, ja selle pärast käratasin ühe korra veel. Ja see on ka täiesti minu viga, sest vahepeal, kui me öösiti väljas käime ja kedagi/midagi ei liigu, olengi ma lihtsalt käega viibanud, et lähme – mis tähendab, et siis ta tohibki minna, kust ta ise tahab. Nii et antud hetkel on viimase aja lõtvades reeglites viga, mitte vanuses (selle koha pealt hoian ma tal ka pidevalt silma peal, sest näha on, et mõned hädad on külge tulnud, vahepeal ei taha trepist käia jne).

    • Kle, mina elan selle koeraga koos ja mu tutvusringkonnas on igasugu loomaspetsid ja -arstid. Ta on toakoer, kellel hoitakse pidevalt silma peal ja iga kord, kui korraks lonkab, vaadatakse, kas on midagi tõsist või lihtsalt korraks koperdas. Tore, et inimesed, kes teda kordagi näinud pole, muretsevad, aga no ei ole ta seniilne veel. Mitte ükski siin postituses kirjeldatud asjadest pole isegi seniilsusega seotud, hajameelsust võib ka igas eas ette tulla, tuleb mul ka, aga ei ole ma veel vanadusest nõder.

  2. Kutsu on vana ja kakamaias, äkki tuleb antidepressante anda pime ja õudne on õues. Koerake arvab vist teistpidi, et perenaisele tuleks mingeid tablette anda, et ta sõbralikuks muutuks ja ta kaissu võtaks 🙂


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid