Mis värrrrrrviii on armastus?

On kerkinud viimase paari päeva jooksul üles see küsimus. Mina ei tea, sest mida mina ka elust tean. Äkki targemad teavad – mille järgi saadakse aru, et armastus on armastus, mitte suhte- või kaassõltuvus, hirm üksinduse ees, hea seks või lihtsalt keskmisest normaalsem läbisaamine? Kui on juba näiteks keskmisest normaalsem läbisaamine + hea seks, mis seda siis üldse armastusest eristab?

(Näiteks. Ühes grupis jõuti konsensusele, et armastus on armastajapoolne otsus. Et selle inimesega tahab ta hästi läbi saada ja head seksi nautida ka kümne aasta pärast. Ei kõla just kõige romantilisemalt, aga täpselt sama hea variant iseenesest kui iga teine.)

11 kommentaari

  1. Vist nii, et…
    Kui on keskmisest parem läbisaamine+hea seks+klappivad väärtused, siis on jätkusuutlik suhe,
    AGA
    Kui ei ole seda kõike, aga ikka on koletu tahtmine koosolla, siis on armastus.
    😋

  2. Küla kultuurimaja seinal on teade: peetakse loeng armastusest, näidatakse ka slaide.

    On siis tähelepanuväärne sündmus kätte jõudnud.
    Lektor alustab:
    “On olemas mitut sorti armastust, näiteks naise ja naise vaheline.”
    “Slaide, näidake slaide,” kisab külarahvas.
    “On olemas ka mehe ja mehe vaheline ning naise ja mehe vaheline armastus,” jätkab loengupidaja.
    “Slaide, slaide!” skandeerib rahvas.
    “Kuid kõigest ülevam on kodumaa-armastus,” räägib lektor ning lisab,
    “ja nüüd tulevad slaidid.”

  3. Vanasti öeldi, et armastus on siis, kui sead teise heaolu enda omast ettepoole. Aga tänapäeva psühholoogia vist põlastab sellist asja ja ütleb, et eelkõige tuleb hoolitseda, et enda tass täis oleks.

    Üks nunnu tsitaat ka: “True love is the kind of love and affection you have for someone that isn’t bound by the laws of human behavior. Human behavior is simple to understand. When someone hurts you, you get angry with them. When someone gets lucky or gets a better job, you get jealous of them. And when someone shatters your ego or humiliates you, you want your revenge. This is human behavior, because these traits are engrained within us. But when you experience true love with someone, your primal instincts and behavior change only towards this person. True love transcends typical human behavior. It makes you a better human being towards a special someone.”

    • a kui heaolu terminites rääkida, kuidas oleks selline määratlus, et armastus on see, kui mu heaolu kasvab sellest, et teisel on heaolu? sel juhul ei pea hakkama seda raamatupidamist tegema, et “kumb nüüd rohkem sai ja kumb sai midagi teise arvel ja kui palju,” vaid üks saab midagi ka sellest, et teine saab. Ei ole nullsummamäng.

      • Phmt jah.
        Minu hetkel kehtiv armastusedefinitsioon on, et kui inimesest sulle ka mitte midagi kasu ei oleks, sa ikka tahad et tal on hea.

      • See on nüüd küll väga väga lai mõttekäik.

        On empaatilised inimesed, kel süda sulab, kui enam-vähem kellel tahes midagi hästi läheb.
        Loen uudiseid ja mõtlen:
        Repinski sai valitsusse? Oo mul on ta üle hea meel! Valitsegu meie eduks!
        Šmiguni pissiproovid ikkagi ei ole dopingused? Tore!
        Vitalfields tegi eduka exiti ja kurjade ameerika geeniärikate rahast osa pudenes meie taskusse? Küllap tuleb sellest osa meie majandusse tagasi? Super uudis! Martin, anna tuld!
        Jne..

        Ma siis armastan kõiki ja kõike selle definitsiooni alusel.

        • Mhmh, mul on enda suhtes sama kahtlus. Ja see, et on mõned inimesed, kel võib minna hästi või halvasti, mind ei huvita, on minu definitsiooni järgi siis need, keda ma ei salli =)

  4. Armastus on tingimusteta ja eksisteerib meis eneses, sa võid ju kõike armastada, kui sa armastusele ise tingimusi ei sea ja armastamist endale ei keela.🙂
    Armastus on valgus kus on kõik värvid🙂

  5. Seda, et armastus on pime…

  6. Selline “keskmisest parem läbisaamine + hea seks” võiks armastuseks klassifitseeruda minu arust juhul, kui seda konkreetset inimest ei ole vähemalt sel eluhetkel mõeldav asendada kellegi teisega, kellega samuti kõik sobiks. Kui sa igatsed seda head läbisaamist ja seksi temalt ja ainult temalt, ehk nagu laul ütleb, et “kui sind ei saa, siis teisi ei taha”😛

  7. minu jaoks on armastus see, kui tean, et mul pole seda inimest otseselt milleksi vaja – saan ise hakkama, olen niisama ka õnnelik, elu pärast ei põe.. aga ma ikkagi parema meelega olen temaga koos sest koos on kõik veel sada korda parem.
    nii et vist hea klapp+isiklik otsus + ühtivad väärtushinnangud


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid