vali mind!

Hilja juba, kõik on valitud. Ehk siis mulle tuli meelde, et ma ei ole suurtest lubadustest hoolimata kirjutanud, MIKS ma Tallinnasse lähen. Vastus on väga lihtne. Igavene üliõpilane läheb taas end harima. Nimelt avastasin hiljuti, et olemas on selline programm nagu vali-IT, kus võetakse inimesed, kel on juba vähemalt üks kõrgharidus, ja õpetatakse neile 14 nädala jooksul kõike tarkvaraarendusega seonduvat. Kuus nädalat teoreetilisemat haridust (kuigi selle lõpuks peaks igal paaril valmima toimiv veebileht), kaheksa nädalat päris praktikat mõnes ettevõttes.

Nägin novembris kuulutust, kandideerisin kohe ja selgus, et õigesti tegin, sest nad said väga lühikese ajaga üle 400 avalduse. Nende hulgast valiti välja 40, neist üks Rents. Nii et olen suht sillas, olen juba mõnda aega tahtnud midagi uut ja huvitavat teha. Kahju on küll senisest kohast lahkuda, ma olin mõne inimesega seal väga heaks sõbraks saanud ja firma kassi JUBA igatsen, aga no eks uutes kohtades on ju uued kassid, kuigi vaevalt et nii ägedad projektijuhid.

Igatahes istun esmaspäevast alates juba usina õppurina klassis ja asun tarkust pähe ajama. Ja seda muidugi ka siin kajastama. Pilootprojektis osalemine on alati selline kahe otsaga asi, et ühelt poolt esimene ja uudne ja äge, aga teisalt oleme meie need, kellega tehtud vigadest hiljem õpitakse. Kogemused on näidanud, et jooksvat tagasisidet ei arvestata pea kunagi, tagantjärele otsustatakse, mis toimis ja mis mitte, et siis järgmise grupiga teisiti teha. See pidi selles mõttes huvitav olema, et juba üsna alguses jagatakse inimesed paaridesse, nii et pean esimesel päeval vist kohe kokteilidega sisse astuma vms, et endale sobiv kaaslane leida. See, kas klapid paarilisega või mitte, kipub sellises olukorras megaoluline olema. Nii et eks ma mõtlen midagi välja, et endale sobivad terad sõkaldest eristada. 😀

Aga jah, mina olen juba NII PÕNEVIL, kui üldse olla saab. Ainult paar päeva veel.

P.S. Hiljuti kuulsin aga, et internetis kurdetakse, et töötukassa ei reklaaminud seda koolitust ÜLDSE. Seda ka mitte kõrgharitud inimestele, kes olid neile ekstra öelnud, et on igasugustest IT-alastest koolitustest väga huvitatud. Kui see tõesti nii on, mitte lihtsalt ühe töötukassa klienditeenindaja kehv töö, on küll väga imelik. Oleks ju loogiline, et just need inimesed, kes hetkel aktiivselt tööturul ei osale, on sellest koolitusest enim huvitatud. Mina ise nägin kuulutust Facebookis, ei mäletagi, kas nad ise reklaamisid või mõni tuttav jagas.

8 kommentaari

  1. mul on kass, ma olen sitaks äge ja mul on kodulehte vaja ka. jeje.
    mrls

  2. Just, alles hiljuti olin siin tunnistajaks kuidas üks tõlkeprobleem
    sujuvalt mõnusas koostöös ja väga efektiivselt lahendati, aga mina
    muretsesin, et kas see töö ka kuskil sõnaraamatus vastava kirje saab?

    Vaevalt, eks Rents ja nodsu selle oma ajaleheservale kirja sirgeldasid,
    aga mingit märki sellest SUUREST tööst tulevatele tõlkijatele ei jäänud.
    Sellepärast ongi ellu kutsutud vali-IT, et kasvõi sõnaraamatuid täiendada.

    Nooh, ma olen ka koolis käinud ja ega Rents ka enam nii naiivne oleks,
    et kooli pärast midagi õppima kuhugi kaugele vabatahtlikult läheks.
    Kool on eelkõige uus värske ja tõupuhas garanteeritud paberitega suhtlus.

    Nooh, oli vaja ikka aastaid seina kraapida, et lõpuks õige jälg üles võtta 😀

    • mis mõttes ei jäänud märki. Ma huvi pärast just guugeldasin inkongnito-režiimis sõnu tablette, comprimé ja igaks juhuks jutumärkides “tablett” (et ta kindlasti otsiks selle ortograafiaga ja leiaks niisiis eesti lehti) ja esimene vaste oli see Rentsi postitus. Kui kellelgi sama probleem tekib, piisab tal guugeldusest, et siinne vestlus kätte saada.

      • krt, *inkognito* ikka. (ja seda režiimi kasutasin muidugi selleks, et ma saaks guuglist vastuseid, mis meenutavad seda, mida saaks kes iganes, ilma et selleks oleks minu Google’i ajalugu tarvis.)

  3. Huvitav, miks keegi ei taha IT spetsalistiks hakata, et neid suisa vägisi koolitatakse ja 1,5 kuuga võib lõdvalt omandada spetsialisti omadused. Äkki see on vist sama rutiine tegevus kui trollijuhtimine ja kirsiks tordi peal on see, kui sarved maha tulevad. 🙂

    • 3,5 kuuga ikka. 6 + 8 nädalat.

      • Ma mõtlen õppimist, praktika meeskonnatöö see on nagu töö konveieril rõõmu ja naudingut tunneb töödejuht kui kenad ja toredad töö mesilased tal on ja kui ta suudab mesilasi piisavalt motiveerida on kõik happyid. 🙂
        Kõik tööd on head, muidugi mine tee IT load endale. 🙂

  4. Puhast õpet on seega 240 h. It tudeng saab puhast programmeerimisõpet umbes 320 h semestris (eeldusel et pool on otseselt proge ained ja teine pool mitte otseselt proge ained). Täitsa huvitav oleks kursuse lõpus hackaton teha tudengid vs teie.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid