Imenaine (ja feminism), mõne spoileriga

Üks film, mis on ühtviisi kaklema ajanud nii MRA-d kui feministid, on kindlasti “Imenaine”, nii et otse loomulikult käisin ma seda vaatamas. MRA-d leiavad, et see, et naiskangelasega filme tehakse, viib meid kõiki hukatusse, ja samal ajal häbenevad nad seda, et ta neil erektsiooni tekitab. Feministid aga ei ole sugugi ühel meelel, on see film siis nüüd jôustav või mitte, sest ühelt poolt nagu tugev naiskangelane, aga teisalt on ta ju raseeritud ja seksikas ning seega objektistatud ja mehe pilgule mõeldud.

See viimane on minu jaoks ausalt öeldes naeruväärne. Ebavõrdsus on üks kole asi, aga kui on üks teema, kus meedia järjest “võrdsemaks” muutub, on see seksikus – mitte et naisi objektistataks vähem, aga juba ammu objektistatakse mehi ka ikka väga jõuliselt. Võtame näiteks Jason Momoa veemehena (krt, ei kõla sugugi nii hästi kui Aquaman):

mammu

Mitte ainult ei ole pool tema karakterist “ole mehelik, jõuline ja seksikas”, vaid mis torkab kohe silma, kui ta jõulisi kiharaid ülejäänud kehaga võrrelda? Mulle näiteks torkab silma, et ilmselgelt on ta rind raseeritud, sest sellisel mehel EI oleks see muidu sile nagu beebi peps.

Jah, igavesti kole, et meeste ja naiste välimusele nii karmid nõudmised on, aga need nõudmised on ühtviisi nii meestele kui ka naistele. ERITI superkangelaste puhul, kes peavadki seksikad olema – isegi Peter Parker, kes muidu on täielik nohik, digimuutub hetkega seksikaks kangelaseks, sest noh, kangelane on seksikas. Teatavate eranditega, Hulk on rohkem fetišistide mängumaa jne. Nii et see on minu meelest absurdne etteheide ja imenaise sile nahk mind ei häirinud.

Küll häiris “Imenaises” aga see tuttav äraleierdatud “äärmiselt võimeka, aga samas täiesti kogenematu naiivse naise” troop. Naine, kellel mees saab nüüd kätust kinni võtta ja talle elu õpetada. Selle käigus muidugi tema esimene sekspartner olles, Aga ka selle koha pealt ma ei vingu liigselt, sest sellega polnud üle pingutatud ja üldine suhtumine oli poistel teemal “inimestega võime me vahvalt võidelda, aga jumalad on sinu mängumaa”, nii et üldiselt tunnustati (naise kasuks olevat) erinevat võimuvahekorda jne.

Muidu oli äge film, palju tsirkust ja ainult kohati liiga suhkrune. Võib meelelahutuseks vaadata küll.

12 kommentaari

  1. Tund aega suutsin kinos vastu pidada.

    Ja üldsegi mitte kostüümi või relvastuse pärast (need olid isegi okei sest on ju alguses öeldud, et tegemist on pool-jumalannaga. Seega – sexy-outfit on igati sobilik.). Paljud on aru saanud – pane naine presidendiks, äge! nagunii ta midagi teha ei saa (vaadake põhiseadust, hälvikud!) Kõik riigid on selle ära jaganud – naine presidendiks! Rents häppi! Kõik ok.

    Aga juba alguses oli aru saada, et filmi lõpus peab kangelanna jõudma järelduseni – väike kodu, mees, laps, jne, jne. Ma ei vaadanud seda paska lõpuni. Ilus näitlejanna oli.

    Ta on ilus! Ta on väga ilus! Noh ja siis!?

    • Tahtsin öelda, et olen hämmastunud. Lootsin kümneid analüüse sellele filmile Rentsi sõbrannade sulest. Et kas on feminism või hoopis šovinism. Aga selgub, et hoopis karvade ajamine on see, mis pöördesse ajab. Mõistetav muidugi. Naine peab jääma naiseks.

  2. Lolliks võib ka minna, ja mina juba loomulikult olen (aitäh AbFab), aga super sexy outfit pluss ülivõrre on selline naine:

    P. S. neile, kes ei tea – ma olen AbFabi tulevane mees.

  3. Siit eelnevast võis jälle valesti aru saada. Tahtsin öelda, et Rentsi ja AbFabi pärast lähen ma lolliks. Lolliks tähendab, et hakkan oma väikekodanlikul kontoritoolil hüppama nagu hälvik.

    Mulle meeldib, et on olemas Rents ja AbFab!

    Ma austan neid! Kahtlemata on nad selle tõttu õnnelikud, et mina nende peale mõtlen!

  4. Palun vabandust Rents aga üks oluline link jäi enne saatmata!
    Siin see on:

  5. See ei ole reaalne! ütleb eestlane.
    Naine ei saa nii… mees ei saa nii… reaalselt ei saa nii…

    Eestlastest on kahju!

    • Eestlane ei ole võimeline armastuseks.

      • Palun vabandust!
        Olin omast arust diip!

        Seda filmi peab öösel üksinda vaatama. Seal on väga palju tundelisi kõrvalteemasid. Hiinlased mõtlevad tunnete all jõudu mitte nõrkust nagu meie.

        See sinises naine tegelikult kontrollib võitlust, sest ta tahab, et see lõppeks tema surmaga, sest tema surm aitab tal viia ellu plaane mis ta varem valmis mõtles.

        Aga need plaanid tegi ta koos oma armastatud mehega kes on juba tapetud aga see tapmine vallandas teised tapmised.

        Tegelikult on Jet Li seal suhgt kõrvaline tegelane. Alles lõpus saad aru, et diip:)

        • Sellles stseenis on tegelikult just naine master, sest tema kontrollib võitlust, ja järelikult ka – oma elu. Ta kontrollis oma armastatud mehe surma – sest armastas teda rohkem kui midagi muud siin maailmas. Järelikult kontrollis ta…
          See võib jätkuda.
          Ja jätkubki.

          Peaasi, et AbFab võidaks!
          :))

        • Kui sa AbFab seda filmi (Hero) segamatult vaatad, siis võibolla leiad, et ma polegi niiväga eba.

        • Jep! Ma pole üldsegi hull!

  6. Pöörasid jooma jälle?


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid