See klient, keda kõik vihkavad

View this post on Instagram

Al…most there. 😖

A post shared by Nick Falletta (@thewrongimpression) on

Olen mina. Vähemalt eile olin. Elus teist korda jätsin oma asjad letile ja kõndisin poest välja.

Lähen mina Rimisse, eks ole. Raban oma asjad ja vaatan, et tavakassas on ainult kaks meest ning mõlemad iseteeninduskassad on vabad. Nii et tellisin Bolti ära, sest aeg pressis takka, ja sammusin iseteeninduskassasse. Ja ausõna mul ei ole iial iseteeninduskassadega probleeme mujal kui Rimis. Selveris töötavad need alati suurepäraselt. Maximas on vahel mingi jama, aga enamasti ei viitsi teenindaja kohalegi tulla, vajutab eemalt mingit nuppu (mis mulle sobib, vähem suhtlust, ega ma lobisema ei tulnud siia). Rimis on PIDEVALT mingi probleem nende iseteennduskassadega, vahet pole, kas käin Tornimäe omas või Telliskivis.

Igatahes teatas see masin mulle, et asi, mida ma osta tahan, on vale kaaluga ja ma pean teenindajat ootama. Ootasin, aga kedagi ei tulnud, sest teenindaja tegeles nende kahe härrasmehega, eks ole. Nii et läksin teise iseteeninduskassasse, lootuses, et ehk oli asi masinas, mitte süsteemi valesti sisestatud kaalus. Ei, sama jama.

Nii et läksin siis ka sinna järjekorda, kus olid ikka veel need samad kaks inimest. Miks? Sest esimene neist oli otsustanud, et ta tahab ainult sentidega maksta. Ma olen ise olnud selle inimese rollis, kes aeglaselt oma sente loeb ja tunneb, kuidas kõik teised silmi pööritavad, aga ta oli rahuliku loomuga, teda ei seganud, luges seal neid mõnuga. Ja siis ulatas need teenindajale, küsimusega, et kas sellest piisab.

Teenindaja … pillas pooled maha. Selle koha peal ütles mu telefon, et Bolt on kohal. Ma mõtlesin, et ei ole hullu, see tüüp ostab ühe võileiva, kui hull see asi ikka olla saab, seda enam, et tädi juba kraapis kokku neid pudinaid ja hakkas lugema. Kõik juba nagu klappis, elu tundus helgem.

Ja siis otsustas ta, et loeb ühe korra veel. Noh, et topelt ei kärise jne. Ma tõesti ei tea, mis edasi sai, sest mina otsustasin sel hetkel lahkuda, sest noh, autojuht juba ootas. Aga see on nagu saatuse sõrm, et see üks kord, kui sul on kuskile kiire, satub su teele esmalt vigane automaatsüsteem, seejärel inimene, kel on vaja ilmtingimata sentides maksta ja seejärel inimene, kes ei suuda neid sente kuidagi kokku lugeda. Nagu ema anna padruneid, tõesõna.

Kui keegi tahab teada, kes siin loos kannataja oli, siis … Mina. Pidin õhtusöögiks sööma sülti ja jogurtit. Küll eraldi, mitte korraga, aga no need olid ainsad asjad, mida mul külmikus oli. Kes tegi? Ise tegi. Jälle ei ole kedagi teist oma lõpututes hädades süüdistada.

Nii me elame.

45 kommentaari

  1. Sült on hea.

    • Sült sisaldab noh … seda asja, mis aitab kaasa kõhrede jms taastumisele.

      • Kollageeni.

  2. Oh, ma olen sama teinud küllalt.

    Sült on suva. Aga mõnikord on sul vaja oma emotsiooni välja lasta – nüüd ja kohe.

    Ning jah, sellega saab pihta suvakas teenindaja poe letis või kus kurat. See on absoluutselt okei.

    • Naiste peale karjumise traditsioon 😉

    • Noh, kui ma poleks lahkunud, oleks autojuht teenimatult kannatanud.

    • See EI OLE okei!!
      (Tõe huvides lisan, et ma ise rakendan põhimõtet “teenindaja peale emotsiooni väljavalamine ei ole OK” alles paar viimatist, loetud aastat. Enne seda valasin süüdimatult.)

    • kuidas palun, kaur?
      selgita lähemalt, mis moodi on okei, et sa elad oma negatiivse emotsiooni välja suvaka – ehk siis ka mitte vastutava- inimese peale välja?

      mina ise hetkel töötan ise klienditeenindajana ja töö on raske ning intensiivne, aga ma armastan tõepoolest oma tööd ja püüan seda tehes anda oma parima.
      ja siis ma kasvatan üksi kahte väikest last. mis on ka hästi raske, et sa teaks. ja üht koma teist leiab veel mu elust, niiet üpris raske on tubli olla, rääkimata lihtlabasest füüsilisest üleväsimusest.

      ja siis tuleb ühel päeval kaur ja ma saan sinult lihtsalt sõimata. sest… sest… miks?
      kas sa tead, kui kohutav see on? ja kui haiget selline ebaviisakus teeb?
      jah, mõnikord õnnestub mitte väga hinge võtta, kui sõimaja paistab olema üleüldse natuke vaimselt küündimatu, aga sinul paistab siiski mingi mõtlemis- ja analüüsivõime ikkagi olema, et kuidas sa leiad, et teise inimese väärikuse alandamine suvalisel hetkel ja kui tal polegi asjaga seostki, on sinu meelest normaalne?

      • miks sul siuke nimi on?

        • niisama. sügavama mõte või taustalugu puudub.

        • Ma mõtlesin, et see nimi on mingitmoodi seisukohavõtt või vastuhakk kivistunud soodogmadele, umbes nagu “Tissidendid”. Ja et karm tekst kahemõttelise nime alt postitatuna peaks moodustama reaalsusenihke lugeja teadvuses ning selle kaudu sügavamat tõdedeni jõudmise akna.
          Aga mõnikord on sigar lihtsalt sigar.

        • morgie, mulle su mõttekäik väga sobib. ütleme siis nii, et see oli äkki alateadvuslik otsus esineda sellise nime alt.

    • See on nagu jah…. Müüja peale enda ängi niisama lambist välja valamine tõesti pole okei. Ma otsin sellistel puhkudel kellegi suurema ja tugevama, näiteks bussipeatuses suitsetava ambaali, ja hakkan talle näpuga eeskirju näitama. Seni ma pole veel lõuksi saanud, aga vastastikune verbaalne vägivald ajab ka asja ära.
      Müüjad on tavaliselt sellised pisikesed ja nõrgad. Mis neist ikka rappida.

      • Aga täis ostukorvi poodi jätmine pole siiski sama asi, see on kriitika rohkem süsteemi pihta ja antud juhul igati õigustatud.

  3. Mul just Rimis ei nöögi iseteeninduskassa peaaegu kunagi. Maximas seevastu suht alati. Ja Selveris mitte kunagi.

    • Mina seisan keset poodi oma täiskäruga, halisen ja keeldun iseteenindusse minemast…. kuni keegi kuskilt tuleb, ohkab ja kassasse läheb. Või teeb iseteenindavas mu eest töö ära. Peab oskama võimalikult saamatu välja näha 😉

  4. Tegelikult kui inimene tahab kõike asju ühel ajal teha siis peabki valima.Seda nimetatakse eesti keeles ummikuks, Kui toodet masin ei loe viska välja, too uus, pole aega, ära osta tulemus on sama. Pole vaja vinguda kõik ajavad oma asju kedagi ei huvita su peas olevad asjad ja nende kokkujooksmine, veel vähem mida sa pead siis sööma, sööd kassikonservi kui kõht on hele ja ei virise. 🙂

    • Ee, ma pole kindel, kas sa ikka saad aru, et sa ise tulid siia blogisse lugema? Kui ei meeldi, ei pea käima, ega mul kahju ei ole, kui sa edaspidi ainult Õhtulehega piirdud.

      Rääkimata sellest, et kedagi ei huvita, aga ise ei käi siin mitte ainult lugemas, vaid WordPressi sõnul oled siia juba 180 kommentaari jätnud. Natuke vist ikka huvitab, mis? 😀

      • Maarvan, et see arv võib olla suurem, aga see arv ei pruugi just huvi kajastada, vaid statisika millest võib miaiganes järeldada see nagu soovmõtlemine.
        Keegi enne lugemist ei tea mida ta loeb, või sinuga on kudagi teistmoodi?
        Kui keegi arvab, et mõistlik oleks arvestada enda ja teistega, mitte otsida õigustusi ja ennast kannatajana kujutleda, sealjuures oma enda loodud valearvestuse tõttu, siis on see katastroof arvamusliidrile, sest tal on vaja kaaskannatajid. Kes püüdlikult lohutaks, truult kaasa klatšiks ja positiivelt klikiks.
        Rõõmustame selle üle, et varsti on brexit läbi 🙂 ja euroopa liit astub endast välja või liitub venemaaga.

        • Nojah, tolle arvu kommentaare olid sa jätnud ainult ühe IP-aadressi pealt. Lihtsalt mingi valu peab inimesel olema, kui ta kahe aasta jooksul muudkui käib ja kommenteerib, aga iga kord muudkui iniseb ja iial rahul ei ole. Kui sulle siiani pole ükski postitus meeldinud, siis ilmselt ka ei hakka meeldima. Mul on niigi raske nädal olnud, nii et ütlen viisakalt ette ära, ilma vabandamata, et kavatsen lähemal ajal mõttetuid lämisemis- või vingukommentaare lihtsalt kustutada, sest liigne hais ületab juba vaikselt taluvuspiiri, ei taha hetkel rohkem sitta juurde.

      • Kahju et sa ei hinda minu “häid” ja “kõrgekvaliteedilisi” kommentaare, aga kirjuta edasi, kui keegi otseselt halvasti ei ütle, aga ega sa päriselt ei tea mida nad ka mõtlevad . 🙂
        Siis on selinne ühtlane massiivne kaagutamine.

        • Ehk oleksid isegi sina natuke õnnelikum inimene, kui sa ei tarbiks kogu aeg ainult meediat, mis sind ärritab või sulle liiga madalalaubaline tundub. Või tunned sa end tõesti ainult siis natukenegi parema inimesena, kui saad lugeda kedagi, keda lolliks/nõmedaks pead ja mõelda, et taevale tänu, vähemalt sellega võrreldes olen ma normaalne?

          Mul ei ole vaja nõustujaid ja kaasakaagutajaid, ma ei ole kunagi kustutanud kommentaare selle pärast, et nad minuga ei nõustuks, kuid sina väljendad end ebaviisakalt ja madalalaubaliselt. Ma ei laseks sellist inimest omale koju külla ja kui mul peaks tekkima tuju selliseid kommentaare näha, saan ma alati Õhtulehte lugema minna.

        • et su elu oleks natuke lihtsam ja ilusam, siis ma õpetan sulle ühe väikese triki: vaata, internetis saab tegelikult niimoodi ka teha, et sa ei lähegi sellele lehele, mis sind ei huvita ja ei loegi neid asju, mis sind ei huvita. päriselt. lihtsalt ei lähe sinna vaid lähed hoopis mõnele teisele lehele.

          ja ära sa ikka päris kõike usu, mida räägitakse, tegelikult internet ei saa täis ega otsa, ei pea muretsema üldse, et rents, siin kirjutab nii palju ja teistele pärast ei jäägi ruumi.

          aga päris huvitav vaadata, kuidas sa ise ennast veenad, et sind ei huvita üldse, samal ajal stalgid ja kommenteerid regulaarselt.
          sind ikka väga huvitab ju, lihtsalt su huvid ja nende väljendamine ei ole normaalsed. aga noh, mingit korralikku mõtteviga näitab ka juba see, et sinu meelest saab olla ainult blogi autoriga nõus ja “massiivselt kaasa kaagutada”.
          tead, tegelikult saab olla eriarvamusel ning selliselt juhul argumenteeritult oma seisukohta jagada.

  5. Siis on nendes poodides idioodist it-mees, lollakad vahetusevanemad ja kliente nad ka ei vaja. Ma kasutan igal võimalusel automaatkasssid, ei Tartus ega Võrus pole mitmes eri poes mitte kunagi masinad sedamoodi lolliks läinud (ja kui kiire on, siis leitakse alati keegi, kes minu asjaga tegeleb, kui tavakassas ka 5 pimedat pensionäri järtsus on) ikka poe suhtumine on asja eriti äge põhipõhjus.

    • Ma olen selles konkreetses poes näinud ka seda, kuidas kaks noort Vene turisti häbelikult seisavad ja ootavad, et teisel pool letti telefoniga rääkiv müüja oma erakõne lõpetaks. Müüja nägi, et nad ootavad ja … keeras neile selja, et nad ei segaks teda oma kohaloluga. 😀

  6. Aga kas lollaka it-mehe sõimamine on okei?

    • Meie IT-mees vahel kurdab, et ei ole tore, kui kõik sõimavad. Nii et ma proovin pigem sõbralik olla ja tuge pakkuda. Toeta oma IT-meest, siis ta tuleb appi, kui sa jälle oma kasutajanime ära unustad.

      • toss a coin to your IT-man!

    • Kas sa, Kaur, pead praegu silmas ennast või oled solidaarne selle poe hüpoteetilise it toe personaliga?

    • Teemasse syvenedes ei pruugi isegi asjassepuutuv it-isik lollakas olla, vaid systeemil riistvaraprobleemid. Eriti teatud kellaaegadel, aga Rentsi asi juhtus ju rahulikul hetkel. Ja ikka suudeti tegelda ainult nende õnnetute sentidega. Sellisel juhul, kurat võtaks, normaalses poes hoolitseb vahetusevanem, et KEEGIGI aitab inimestel ostud teha, selle asemel, et klientidega peitust mängida.

  7. ei, reena, sellist klienti, nagu sina seal olid, ei vihka keegi. see on adekvaatne reaktsioon täiesti. sellist klienti, kes suvaliselt ja põhjuseta sõimama tuleb – seda küll. sest see on nii vastik lihtsalt.

  8. Suhkrutussu ( 🙂 ), palun vabandust. Ma tegelikult olen üle keskmise viks ja viisakas klient, ma teretan poodi tulles ja naeratan leti taga olevale personalile ja jätan jootraha ja üldse. Lisaks olen ma introvert ja minu arusaam emotsiooni välja laskmisest on “lahkun häbelikult”. Lisaks arvan ma siiralt (ja ütlen seda ka reaalelus üsna tihti välja), et Eesti teenindus on väga väga hea – ja seda kõikjal, igas bensukas või odavas toidupoes või sööklas või riidepoes. Nii et ei, ma ei alanda sind kindlasti mitte ja sul ei ole minu pärast hing haige. See algne kommentaar minust oli lihtsalt rumal ja mul on üsna häbi selle pärast.

    • Morgiele:

      Ei, ma ei ole poe IT-personaliga solidaarne. Mulle jäi mulje, et kuna IT-s on mehed, siis neid võib sõimata. Ja meestega olen ma küll solidaarne.

      Kuid IT-solidaarsus.. ei, ei. Vastupidi. Ma näen nii palju seda, kuidas väga halb IT töötab kliendi _vastu_. Kui laua või leti taga on inimene, siis on ta paindlik. Inimene suudab mõista, vastu tulla, ebatavalisi olukordi nupukalt lahendada. Kui laua taga on IT, siis see on loll robot. Ja selle lolli roboti autoriga ma küll solidaarne ei ole.

      Üleeile nägin, kuidas klient jäi teenindajaga vaidlema. Olin ujulas ja pilet hind kerkis kell 15.00 kaks korda. Klient jõudis letini enne kella kolme, aga teenindaja tegeles kellegi teisega ja pileti ostmiseni jõudis ta kell 15.00.30, pool minutit pärast “kella kukkumist”.

      Kuidas lahendaks olukorra inimesest teenindaja? Loomulikult müüks sooduspileti, sest tühja see 30 sekundit.
      Kuidas lahendaks olukorra arvuti? Loomulikult nõuaks täit hinda, sest kell on ju kolm läbi.
      Kuidas käitub aga teenindaja, kes on ole päriselt inimene, vaid on lihtsalt pileteid müüva IT-süsteemi pikendus…? Vot ei tea.

      Ma ei näinud, kuidas see episood lõppes. Selles ujulas on teenindus üldiselt väga kena, nii et ma loodan, et kõik läks hästi.

      Aga kui võtta inim-teenindajalt viisakuse võimalus IT abil ära (sest erandite tegemise võimalus teeb süsteemi kallimaks ja keerukamaks), siis paratamatult tuleb varem või hiljem konflikt. Mõni klient maksab, mõni läheb vihasena ära ja mõni plahvatab. Ehkki teenindaja ise pole ju absoluutselt süüdi selles, et temalt on viisakuse võimalus ära võetud.

      • Jeekim, Kaur, aga mehi on ju palju erinavamaid kui, ütelda, IT-isikuid (IT-mees on siin lihtsalt suupärane väljend, teame küll, et kõik need ei ole mehed), see “olen meestega solidaarne” kõlab umbes samamoodi, nagu ma püüaks Liis Haavelit õigeks mõista, sest noh.. genitaalid on sama sorti või miskit.

        • Mehi sõimata ei olevat kena, sest naiste asi ongi kena olla. Igas kur… keskkonnas naisi loomadega samale pulgale asetavaid nalju kuulama ja kaasa naerma, käperdamise jms peale ennast meelitatuna tundma ja kollektiivi meeskolleegide jaoks seksimiskõlblikkuse või selle puudumise järgi hästi või halvasti kohtlemist aga peab naine vaidlustamata normaalseks igapäevaks pidama.

        • No ma ei sõimaks mitte kedagi soopõhiselt, sest mis mõte sellel oleks? Soopõhine sõimamine on üks viis soorolle negatiivis tsementeerida.

      • Aga ma vist põrkasin süsteemi vääramatusega kokku mõnda aega tagasi, kui jooksin hingpakil enne sulgemist poodi ja müüja kiirustas mind sõbralikult, et neil läheb kella pealt kassa lukku… Ja ma ei tea, kas see on hea või halb, sest paari aasta tagusest ajast ma veel mäletan, et klient oli nii kunn, et võis, kui oli enne kella sisenenud, jääda peale kella veel päris pikaks ajaks molutama ja kaupa valima. Noh umbes et ma oleks võibolla rohkem produkte ostnud, kui ma poleks pidanud kiirustama ja piirduma ainult selle ruudulise vihikuga, vms.

        • Kas see rohkem produkte oleks teinud tasa näiteks mitme inimese ületunnitasu (kassapidaja, vahetuse vanem, turvatöötaja)? Ilmselt mitte.

        • sõltub poest, olukorrast jne et kuidas on. meie pood on lahti kella 18ni tööpäeval, aga ma olin nt reedel 20ni. seda sellepärast, et ma sain ja olid sellised kliendid, kellele tulid vastu ka. ja see on väike äri, mitte suur kaubanduskeskus, ja seetõttu saab olla vajadusel paindlikum, ja noh, see on äri – st ikka hea see klient vastu võtta jne. aga noh, kliente muidugi on ka ikka igasuguseid… on need ka, milline kaur tegelikult ikka õnneks ei ole, aga näiteks kell on juba pea 20, ehk pood on ametlikult ammu kinni ja ma tulen sulle ikka vastu, ja olen valmis teenindama. aga sa ei ütle tere, vingud iga asja üle, viidad aega, solvad mind ja lõpuks kaebad omanikule minu peale. jep, nii ongi. vingutakse ja solvutakse näiteks, sest ma ütlen, et asja, mida sa tahad, tegemiseks kulub 20 minutit. et ma ei saa 10 minutiga, sest… füüsiliselt lihtsalt pole võimalik. ja sa võid küll minna kaebama, aga ikka ei saa noh. siis näiteks, taas sain esmalt sõimata ja siis mindi kaebama, kui ma ütlesin inimesele, kes trügis teistest inimestest ette, ja tahtis, et ma tema enne võtaks, et me teenindame ühes järjekorras… neid näiteid on väga palju ja igas tööpäevas saan ma ikka sõimata, solvata, viisakuseta kohtlemist jne.
          ehk – palun olge klienditeenindajatega kenad ja lahked – see on väga raske töö. ma olen üsna erinevatel ametitel tööd teinud, ka nt sõjas käinud… ja jep, klienditeenindajatel on väga raske töö.

        • Siin on mingi kontseptsioonivahe. Nõuka ajast ja veel hilisemastki ajast mäletan, et sulgemisaeg oli see, millest alates enam uusi kliente sisse ei lastud, aga need, kes juba poes olid, said ikka ära maksta.

          Aga mõnes äris on nii praegugi, nt Tapa Pitsakohviku hoiak on see, et ametlikult on lahti üheksani õhtul, aga kui kohvikus on veel rahvas sees ja tarbib, siis hoiavad lahti edasi. Ju neil siis tasub sedapidi paremini ära.

          Siin on ju see nüanss ka, et võib-olla sel ühel õhtul ostetud kaup ei kata müüja ületunnitasu. Aga klient tuleb sinna ärisse parema meelega tagasi ja pikas perspektiivis tuleb firmal selle pealt nii palju parem käive, et ikka tasub ära. Eeldusel, et selliseid õhtukliente on hulgem (nagu kohvikus sageli ongi, poe puhul oleneb poest).

        • Poodides on (minu arust) kõik okei. Esiteks on poed kasumit taotlevad ettevõtted ja nad pingutavad, et kliendil oleks mugav. Teiseks on kliendil võimalik poodi valida. Nii et igaüks leiab endale mugava poodlemise viisi – kes käib stockmannis, kes säästukas, kes tellib riided hiina netipoest ja toidu e-selverist kulleriga koju. See kõik tähendab, et konflikti võimalus on väga väike. Millal ma viimati nägin tavalises poes tavalisel ostmisel mingit jama või tüli? Ei mäleta, aastaid tagasi vist.

          Probleem on pigem mitte-äriliste kohtade või asutustega. PPA, mille tundidepikkusest sabast lehes pidevalt kirjutati. Igasugu ametiasutused, kus kohtub ametkondlik paindumatus ja kodaniku vajadus oma asjad korda saada. Eesti Raudtee ja Omniva, kus nõukogude vaim vapralt edasi lehvib. Seejuures ER / Omniva klienditeenindajad on ise super toredad, kuid ettevõtte enda lollakas töökorraldus lükkab nad lakkamatult “tanki”.

          Või siis koolid / ülikoolid. Nooremate kolleegide jutud ülikoolidest on kohati täiesti õõvastavad ja lähevad õppejõudude kohtusse andmiseni välja.

          Aga see läheb ostukorvi poodi jätmisest juba üsna kaugele.

        • Ilmselt mitte, jah, seega minu personaalne pettumus ei kaalu üles üldsuse huve. Ja müüjal on jube hea öelda “Oi, vabandage, meil läheb kassa kell kümme lukku” selmet hakata ennast nüüd kehtestama, et: “Me tahame tööpäeva õigel ajal ära lõpetada”.

        • Reaalselt ei pane ükski pood kassat kell 10 kinni, vaid teenindab poes juba sees olevad kliendid kenasti ära. See “kassa läheb kinni” on ainult alkomüügi teema.

        • Päriselt vä? Ma ei teadnud, et ma nii parm välja paistan, et arvatakse, et ma just sellepärast poodi jooksin. 😛 Ma tegelt rohkem nagu mõtlesin jogurti ja kassitoidu peale.

    • oi, seda on küll hea kuulda, et sai lihtsalt mõtlematult hoogne kommentaar ja tegelikult sa ei ole selline.
      sest neid teistsuguseid on isegi palju ja päris uskumatuid tegelasi käib ringi.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

  • Kategooriad