anna kannatust

Ainult valed

Ärkasin hommikul üles ja mõtlesin, et mul on hulga parem olla, peaks isegi pesemas käima ja muid selliseid lahedaid asju tegema. Jalutama tahtsin minna, et natuke värsket õhku saada jne. Kahjuks kestis hea enesetunne ainult nii kaua, kuni ma püsti tõusin, enam ei ole hea. Konkreetselt KÕIK valutab. Lihased, liigesed, kõrvad, kurk, pea … Külmavärinad on õnneks taandunud (kuigi õhtud on üldiselt hullemad kui hommikud). Ja samas peab ikkagi ütlema, et parem kui eelmine kord, sest eelmine kord, kui koroonas olin, läksin vetsu seina najale toetudes, hetkel saan ise kõnnitud.

Muuhulgas olen umbes sada korda kaalunud lapse päevapealt rinnast võõrutamist, sest ta on jälle hammustama hakanud. Arvata on, et tal on ka koroona, sest ta on natuke soe ja köhib, nii et ju tal kõrvad valutavad ja on mõnus nätsutada, aga no kujutage ise ette, et sul on niigi külmavärinad, kõik on ülitundlik, su naha katsumine on räigelt ebameeldiv ja siis hakkab keegi veel hammustama ka. Ma juba sada aastat üritan seda kommet tal küljest juurutada, aga parimal juhul on paar nädalat rahu ja juba ta proovib jälle.

Lisaks lootsin, et tal läheb koroonaga kergemini, aga täna pärastlõunal tõusis tal ka palavik üle 38 ja muudkui magab. Mis ühelt poolt tähendab, et ta ei hammusta, aga teisalt on tal nii kehv olla, et mul on nii kahju temast.

Oh well, Sandmani sain vaadatud. Hea oli. Mõtlen täitsa tõsiselt, et äkki peaks lohesarja ka proovima.

P.S. Jäin netis neid kostüümidraamade videosid vaadates mõtlema, et kui igal daamil oli vaja kolme abilist, et hommikul riidesse ja õhtul riidest lahti saada, aga samas oli igaühel ka armuke või paar, siis … Kuidas see nagu praktilise poole pealt käis? Riietega aeti asju v? Nodsu raudselt teab.

P.P.S. Teine asi, mis mind on siin painanud, on see, et tavaliselt me ei mõtle oma mõtlemisele, eks. Kui ma tahan külge keerata, siis ma keeran külge. Aga viimased paar päeva on mul aju nii aeglaselt töötanud, et ühel hetkel märkasin tõsiselt, et kui tahtsin külge keerata, eelnes sellele mõttes visuaal, mis üritas keha koostööd tegema saada. Ja see pole mingi uhke värviline animatsioon, vaid põhimõtteliselt kriipsujuku, mis tulutult end seljalt küljele ajada üritas. 😁

28 kommentaari “Ainult valed

  1. tavaliselt piisas ikka ühest abilisest, kes võib suure hädaga olla ka armuke ise. ja naisterahva alumine kehapool oli üldjuhul tegelikult vähem kaetud kui tänapäeval. mitu rõiva-ajaloo juutuuberit on käsitlenud teemat “kuidas vanasti pissil käidi” (lambist pakun, viitsimata kontrollida – Bernadette Banner, Karolina Žebrowska) – see vastaks ilmselt suuresti ka sinu küsimusele.

    1. Osade ajastute aluspesu on YHES TYKIS st särk ja pikad pyksid koos, ja sinna peale käib veel korsett!!! (Hiljaaegu sirvisin ajaloolisi kleite ja leidsin mh Edwardi-aegse daami pesu nt) ma ei jõudnud syveneda, kas pykstel jalgevaheõmblus oli kinni või ei – on nähtud vanu pykse, mis häda tegemiseks olidki lahtise tagumikuga. Muide, 1990tel, kui hakkas levima imeasi nimega SAT-TV, sai nähtud suhteliselt autentsete kostyymidega ajaloolises kastmes pornot, milles justnimelt sellise aluspesuga toimetamist näha võis 🙂

      1. eks see asi ongi komplementaarne – kui riided ei käi keskelt lahti, peavad käima alt. Samamoodi oli mingil perioodil meesteriietes püksid ja kuub üksteise külge kinni seotud ja käidi niiviisi päev otsa sisuliselt kombinesooniga ringi, aga eest käis pükstel n-ö klapp eraldi nööridega lihtsamalt eest ära (püksilakk).

  2. Ma olen nii aru saanud, et neid abilisi, kes su ööpoti välja viisid ja linad pesid, pmst ei peetud inimesteks. Nende suhtes ei kehtinud häbi nõuded ega kombed. Neid võis su ümber sagida kuipalju ja millal tahes, nad olid nagu õhk.

    Ja no ehk olid öösiti mingit rõivad, mida sai kergemini ära / tagasi.

      1. Küllap seal tekkis mingi tasakaal. Kindlasti oli mingites kultuurides ja aegadel armukese pidamine (üliku jaoks) pigem ootuspärane ja seda ei pidanudki eriti varjama. Teisal, kus normid olid rangemad, oli teenrite kaudu liikuv info paras piirav meede – üleaisa said lüüa vaid need, kel oli võimalik piisavalt ustav personal palgata. Kolmandaks võis olla, et info ei liikunud teenrite kihist üles tagasi – kogu alamklass teadis, kes kellega, peale aadli, keda see päriselt huvitanud oleks. (Praegune venemaa tundub olema hea näide sellise ühiskonna kohta.)

        Ma loen mingit Jaapani ajaloo asja, 1000 aastat tagasi, keskmiselt huvitav. Õukonnas käis pidev sahmerdamine ja tundus, et seda varjati vaid kombe täiteks. “Kui ma teen näo, et varjan oma salasuhet, siis teised teevad omakorda näo, et nad ei tea sellest.”

        1. Altmani “Gosford Parkis” ignoreeritakse teenijaskonda sinnamaani, et kuigi nende käes on mõrva lahendamise võti, ei tunne keegi piisavalt huvi nende käest küsida.

          Aga pakun, et selline ihuteenjaskond, kes armukestest teada sai, oli ka lähedasem ja usaldusväärsem (ja vastavalt kinnimakstud).

          Seda muidugi ka, mis Kaur ütles, et öösel ei olnud nii keerulised riided, kui üldse mingid riided olid.

          Ja jätkuvalt: armuke ise sai ka riided lahti tehtud. Osal riietel on põhiline, et keegi aitaks nööringute või haakidega selja tagant, ja selleks ei pea tegelikult väljaõppinud ekspert olema.

        2. Kas see soomlane Kankimäki Jaapanilugu mitte ei kirjutanud sellest teemast? Mul jäi kahjuks pooleli, sest mind ärritas selle kirjutise stiil ja autori suhtumine.

      1. Ei kandnud mitmesaja aasta jooksul. Aluspüksid muutusid naistel meinstriimiks suht hilja, v.a erilahendused päevade ajaks, aga siis ei tahaks reeglina nagunii armukestega jamada.

        Vt seda 18. saj kiigepilti (mul ei tule meelde, kas Boucher või Fragonard) – see on erootiline, sisuliselt eelmängu pilt, ilma et pildivaatajale midagi näidataks, aga pildi vaataja teab, et pildil olev kiigutaja näeb seeliku alla.

        1. tekstiline lühikokkuvõte: naiste aluspükse hakkab piltidel esimest korda näha olema 19. s alguses, aga säilinud eksemplaridest paistab, et nende alumine õmblus oli lahti; sinna tekkis kinnis millalgi 19. s lõpuotsas ja 20. sajandi lühikeste kleitide ajal hakati alsupükse alt päris kinni õmblema.

          Ühesõnaga, ligipääs seelikute alla, ilma et peaks muidu lahti riietuma, oli võrdlemisi lihtne seni, kuni seelikuid ennast vähemaks jäi (nii arvult kui ka pikkuselt).

        2. Millest Su ryndav toon ja mida Sa inimeste lollikspidamise all mõtled? Ma tõesti ei kavatsenud midagi taolist öelda.
          Ma uurin oma kalli hobi jaoks erinevatest allikatest riideesemete valmistamise ajalugu sh erinevate lõigete ja õmblemisviiside tekkimist ja kadumist, ridade vaheltki võib lugeda väga põnevaid …sotsiaalseid asju. Yhiskonnas levinud ja tänapäevani kehtivate suhtumiste kohta jne, sest kodumasinad muutuvad, aga inimloomus mitte väga. (Näiteks- aadlidaamide aluspesu pidi mh nende vägistamist takistama, väidetavalt oli intsest väga levinud, alamate klasside puhul ei peetud seda aga yldse millekski. Ma kahjuks enam ei mäleta, kust selleteemalist arutlust lugesin.)

        3. Ma olen vaadanud sadu ja sadu erinevate ajastute erinevate esemete lõigete pilte ja skeeme. Kahjuks hakkan oma mälu kaotama ja suudan asju meeles pidada ainult teatud yldistuste abil. Väga vabandan, aga võõrkeelset teksti suudan ainult LUGEDA, kuulates ei mõista absoluutselt midagi.

      2. Vabandust, ma ei mõelnud ründavalt, vaid mingis mänglev-poksivas toonis, aga ei tulnud selle peale, et kirjalikul tekstil pole sellises mõttes tooni olemas. Ühtlasi oli see remark seotud mingi ammuse VVNi pool alanud vestlusega, aga praeguses kontekstis jäi ta liiga õhku rippuma (tunnen ka ise, et ma olen viimasel ajal tähelepanematum suhtleja, justkui põsekoopapõletik hakkaks ajudele).

        Üldine idee igatahes, et pesu ja pealisriided ei eksisteeri isoleeritult, nad täiendavad üksteist. Meie aja naistel on intiimpiirkond üldiselt tihedamalt kaetud, sest riideid on vähem peal. Nagu ma ennist juba kirjutasin, hakati aluspükste alaosa kinni õmblema 20. sajandi algul, kui tulid suhteliselt lühikesed kleidid.

        Hiljem meenus mulle veel, et samamoodi tõi 1960. aastate minimood kaasa tänapäevaste sukkpükste tekke, sest nii lühikese kleidi puhul oleks sukkadega liiga paljas olnud.

        Videotega on mul üldiselt sama lugu, mis sul. Linkisin ometi, sest Bernadette Banner on nauditav loengupidaja, tema pildinäited on ka head ning see kõik on jutuga ladusalt kokku monteeritud, ja alguses küsis infot nii või teisiti Rents, kellel vast pole videote vastu midagi.

        Kui see video eraldi aknas lahti võtta, on seal ka lingid kahele liikumatule ajaloolisele pildile alumise otsa hügieenist või tualetitegemisest (not safe for work). Need on mõlemad küllap mõeldud softpornona pruukimiseks, aga see ei tähenda, et nad ei oleks pesuajaloo mõttes informatiivsed – nt 20. sajandi erootikapiltidel figureerivad tihti ka seksikad aluspüksid.

        Samuti on tal seal link 15. sajandi Lengbergi lossi leidude analüüsile (seal leius on esemed, mis meenutavad rabaval määral tänapäeva naistepesu, aga ei tundu tollase pildimaterjali põhjal väga representatiivsed tükid olevat), kuigi nii varane aeg jääb oma tunduvalt lihtsama riietumistehnikaga Rentsi küsimusest tglt välja.

        Aluspükstest kui voorusevalvurist. Ma otsisin sel teemal ajaloolisi tsitaate, aga ei leidnud midagi varasemat kui 19. sajandist (isegi kui 19. või 20. sajandi autor räägib näiteks renessansist). Kahtlustan seega, et see kontseptsioon võrsub hilise uusaja erootilistest fantaasiatest, mida minevikku projitseeritakse, sest “ega meie sellised ropud ei ole, aga vat kus nad vanasti!”

        Sama käib muide ka voorusevöö kohta – ajaloolised teated sellest on alati stiilis “kuskil mujal keegi kasutab, ihihiii” ja paari justkui leitud eksemplari ajaloolisus on kahtlane – arvatakse, et need on tehtud 19. sajandil pseudokeskaegse eksponaadina, just nagu ka “raudneitsi” on 19. sajandi leiutis ja algusest peale muuseumieksponaadiks loodud, et oma kaasaegsete sadomasofantaasiaid kõditada.

        1. Artikkel sellistest pantaloonidest, nagu Kaarnakese lingitud pildil – kus on samuti jutt, et tegemist on 19. sajandi või eriliselt moodsate naiste puhul 18. s lõpu riietusesemega (kõik ei läinud kohe sellise moeröögatusega kaasa) ja esialgu olid nad alt kokku õmblemata (väidetavalt hügieeniargumendiga). Minu jaoks oli siin artiklis eriti huvitav, et naiste aluspükste kasutuselevõtuga kaasnes kõhklusi, et kas on ikka tervislik, et äkki kuumeneb üle või midagi.

          https://fashionhistory.fitnyc.edu/pantalettes/

          lisaks on mainitud, et nende vajadus tekkis sellepärast, et kleidid muutusid 18.-19. s vahetusel läbipaistvamaks (lisan omalt poolt, et liibuvamaks ka).

        2. Kahesooliste kultuuride põmst kõik valdkonnad maalikunstist mehhaanikani on seksist (ja softpornost) läbi imbunud, seda enam riietus ja selle ajalugu. (Ma elan juba u 18 aastat väljaspool yhiskonda ja olen saanud eluks mittevajalikud soorollikomponendid nö kõrvale panna, seega on vaade Asjadele hoopis teistsugune kui, ytleme, mul endal vanasti, ja ytleme, normaalsetel inimestel.) Kahtlustan, et meelelahutuslikel eesmärkidel, ja et legaliseerida oma riivatuid fantaasiaid, on kirjutatud nii pseudo- kui ka päristeadust (Sinu nimetatud libavoorusevöö nt) rohkem, kui muidu teadust armastavale inimesele meeldiks mõelda, ja see kujundab suhtumisi tänapäevani. Täna ei usu keegi, et kuskil päriselt sfinksi ja kimäärid ringi jooksevad, aga moe(ja seksi, kui soovite) ajalugu erinevalt loodusteadustest on suhteliselt isevooluteed …kobrutanud, kildudena laiali ja tendentslikes kastmetes. Sellepärast meeldib mulle kõige rohkem vaadata riideesemete skeeme ja numbreid, mitte “naine-kui-kaup”-ätituudiga pakendi ja sellega lahutamatu soorolli…pähemäärimist. Rollid rollideks, aga need vanaaegsed riideesemed on oma keerukuse tõttu väga huvitavad.

        3. Läbipaistvatel kleitidel pidi rohkem aluspesu all olema, kui mõelda tolle ajastu elustandarditele (ja tuberkuloosile)
          Mehed arutlesid jumala tõsiselt naiste anatoomia yle, nagu oleks tegu täiesti teise bioloogilise liigiga, selle asemel, et neid kuulata. (Nt põnev teooria sellest, et naistel rongi või autoga sõites emakas välja lendab. Märatsushoogudega skisofreenia raviks pidid naised saama palju lapsi (artikli juures softporno meeleolus fotod 19. sajandi aluskleidis noorest naisest väidetavas haiglavoodis, jne.))

        4. Wiki Commonsis on sihuke nunnu asi nigu “kategooriad”, lehe päris all.

          Ühe Bernadette’i pildi alt edasi klikkides leiab näiteks
          “Category:Paintings_of_female_bottomlessness”
          ja sealt juba edasi, näiteks
          Category:1894_in_medicine
          Category:Brothels_in_art
          ja muud… kummalist.
          (Meie aja mõttes muidugi, tol ajal oli see lihtsalt elu.)

  3. Seda ma mõtlen ka sellega, et inimene peab tegema, mis ta tahab. Ehk esmalt jõuab mulle ajudesse, et peaks külge keerama. Ja siis osa mind on valmis keerama, aga on mingi letargiline osa mind, mis oleks valmis lebama endises asendis, sest äkki see on millekski hea, äkki ma jään magama, kui ei liiguta.
    Ja siis mul tuli avastus, et ei ole millekski hea. Ma ei jää uuesti magama, kui mul on sellel küljel ebamugav, parem keerata teisele küljele ja siis on keha valmis magama jääma, sest enam ei ole ebamugav.

  4. Kas mitte armukeste vastuvõtt polnud asi, milleks valmistuti spetsiaalselt ja selleks kandsid daamid ka olukorraga sobivamat riietust? Spontaanselt puu najal seksimist ilmselt kõrgseltskonna daamide juures eriti ette ei tulnud.

      1. Spontaansus on üldse tugevalt ülehinnatud ja valdavalt kujutab endast kellegi teise plaanidega ilma varasema kooskōlastuseta kaasa triivimist.

  5. Saage siis ruttu terveks ja kui vaja, helistage kohe 1220, pole siin häbeneda midagi. Kunagi räägiti väikelaste puhul ka nn valgest palavikust, nüüd ma selle kohta usaldusväärseid allikaid ei leia.

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.