faith

Andke mulle lapsekasvatusnõu

Olen ikka tõsises hädas. Täna tulid siis lasteaedade kohapakkumised. Muuhulgas ka piirkonna parimalt lasteaialt, kus tuliuus maja ja aed, mis avati alles eelmise aasta alguses. Aga läksin ise uurima, kas talle pakuti kohta 18-kuuste kuni 3-aastaste rühma või 2 kuni 3-aastaste rühma. Ning sain teada, et mitte kummassegi, vaid 3 kuni 7-aastaste rühma. 😱 Ta on mul septembri alguseks alles 2 aastat ja 8 kuud, nii et kui mõni lasteaiakaaslane just päris viimasel detsembril sündinud pole, oleks ta konkreetselt rühma kõige noorem. Padriku lasteaeda sain ka pakkumise, seal sõimerühma, nii et oleks omavanuste seas, pigem teistest vanem. Selle lasteaiaga on aastate jooksul küll olnud KOHUTAVAD skandaalid (lugege näiteks Ekspressi artiklit või Perekooli sellesisulist teemat), aga need probleemid on loodetavasti juba mitu aastat möödanik, sest vahepeal on nii direktor kui ka need kasvatajad kõik vahetunud. Lihtsalt esimeses on kõik muu parem, väljas ka puud ja muud varjualused, suur valik trenne jne. Padrikul pole kuskile päikese ja tuule eest varjugi minna, täiesti tühi plats. Samuti sain positiivse vastuse ühest kolmandast kohast, aga sinna ma ei julge panna, sest mitu aastat juba kirjutatakse ajalehtedes, et see läheb kohe lammutamisele. Ehk siis mis ma teen nüüd? Toredamasse kohta liitrühma konkreetselt kõige väiksemaks või tsutikese vähem toredasse kohta omavanuste sekka? Kui kellelgi isiklikke kogemusi selliste asjade või nende kohtadega, võib ka jagada, see oleks VÄGA teretulnud.

PS Üritan taas laiali jagada üle jäänud asju, sest lihtsalt minema visata tundub raiskamine. Kui keegi tahab, kirjutage siia või meilile. Valikus on:

  • Babybjörni pissipott – selline suur. Muidu täpselt samasugune, aga meie oma on hästi heleroheline.
  • Raamat “Minu aktiivne beebi”
  • Ingliskeelne arenguhüpete raamat, Wonder weeks oli vist selle nimi? Mina kasutasin selleks, et vaadata, mis vanuses mingeid mänge/meelelahutust pakkuma tasub hakata.

24 kommentaari “Andke mulle lapsekasvatusnõu

  1. Äkki see vanusevahe pole nii suur probleem? Arengupsühholoogid minu teada julgustavadki just veidi vanemate lastega lävima, sest nad pole nii kättesaamatult advanced levelil kui nt täiskasvanud ja neilt lihtsam õppida ja areneda!

    Enda laps on oma hoius üks pisemaid ja talle superväga meeldib seal, eriti on vanemad lapsed iidoliks 🙂

  2. Su laps tundub olevat keskmisest võimekam igas mõttes, talle ei tohiks endast natuke vanemate lastega koos tegutsemine yle jõu käia. Kui ta teistest just nt pool pead lyhem ei ole.

    mis seisus õu, mänguasjad, trennid jne lasteaias on, on ka argument.

    tglt on see loterii, sest lapse kohanemine aiaga sõltub paljuski sealsest inimfaktorist. Viimase peal kasvatajad imelise mööbli keskel ei suuda ka imesid teha, kui ryhmas on nt vägivaldseid lapsi. Järelikult on vaja kohal käia ja toimuvat jälgida.

    1. Nojaa, aga kohal käia ja jälgima hakata saab siis, kui juba koht vastu võetud – ja kui koht vastu võetud, saab vahetada ainult erakasse, tagasi kalli hinna peale.

      1. Ma pidasin eelnevat tutvumiskäiku silmas. Neil ammustel aegadel, kui mu lapsed väikesed olid, sai vanem lasteaiaga kohapeal tutvumas sh ryhma vaatamas käia.

  3. Suuremate rühma saamine on pigem eelis, mina küll paneks sinna. Kanadas on 0-3 ja 3-5 rühmad. Suuremate rühma tohib panna siis kui laps on vähemalt 2,5 aastat vanem. Minu oma alustab suuremate rühmas augustis ja ta on sinu lapsest umbes kuu aega vanem. Tegelikult ootan seda vahetust juba praegu (ja kui keegi suvel ära läheb ja varem pakutakse, võtan vastu), sest väiksemate rühmas on hetkel ainult üks laps, kellega ta enam-vähem samal tasemel on, teised on nooremad ja titekamad.

  4. Minu kaks last käivas liitrühmas ja mu arust on seal nii palju loomulikum ja mõnusam keskkond kui samavanuselises rühmas. Igal sügisel tulevad mõned uued pisikesed, kelle sisseelamine on kergem võrreldes sellega, kui alustab terve rühmatäis tillukesi lapsi. Meie lasteaias on hästi tore ka see, et suuremad hea meelega aitavad pisemaid nt riietamusel jms (ise tahavad, ei sunnita).

    Su tirts tundub blogi põhjal tragi ja hakkaja, ma ei usu, et vanemate laste seltskond probleemiks oleks, pigem vastupidi.

  5. Olen eelkõnelejaga 100% nõus. Liitrühm on suurepärane, kiire areng väikestele ja vähem olelusvõitlust kõigile 🙂

  6. Suuremate rühmas on parem minu arvates ka. Vähem nuttu ja üleüldist potitamis-kantseldamistegevust, rohkem mängu ja arendavaid tegevusi. Minu laps läks ka sama vanalt noorimana “suurte” rühma, ja kuigi ma samuti muretsesin, siis tegelikult kõik sujus. Õpetajatel ka jagub rohkem aega ja tähelepanu ilmselt pisimale rühmas, sest teised lapsed iseseisvamad.

  7. Omavanuste hulgas õpib laps konkurentsi. Liitrühmas koostööd (ma ei mäleta, kes pedagoog seda ütles). Liitrühmast lähevad suured ju varsti kooli, siis tuleb pisemaid juurde.

  8. Minu lapsed käisid ka liitrühmas, midagi halba see küll ei teinud neile. Alguses olid suuremad lapsed nende iidolid, hiljem võtsid nad ise pisikeste eest hoolitsemise enda peale. Väga armas oli seda vaadata, kuidas nad aitasid väiksematel riietuda või julgustasid neid jõulupeol. Hommikuti ka alati mõni väike sõber ootas neid seal ja rõõmustas silmnähtavalt. Ainult päris lõpus see võib-olla pole ideaalne kooliks ettevalmistamise osas, sest õpetajate tähelepanu läheb ju suures osas väiksematele. Aga selle osa eest ma võtsin nagunii ise vastutuse (eks natuke raske oli õhtuti pärast lasteaiapäeva veel nende tähelepanu lugemisele ja kirjutamisele saada, aga saime hakkama, said “õigesse” kooli sisse).

  9. Mina olin liitrühmadega (waldorf)lasteaias mõnda aega õpetaja ja see tundus igatepidi mõnus lahendus – nagu ka eelmised kommentaarid mainivad – vähem olelusvõitlust, rohkem abistamist, elu nagu suures peres vms. Mul laps alles pooltest, aga ka liitrühma järsust.

    Kui laps on kõige vähem, on aega õpetajatel temaga 1:1 rohkem tegeleda, samas jääb alati aega ka suurematele, nemad lihtsalt ei VAJA seda nii palju.

    Ja kui pott peaks veel üle olema, olen huvitatud.

  10. mul on tunne, et minu laps käib selles piirkonna parimas aias 😀

    Meie tegime selle läbi, et vana maja läks lammutamisele ja lapsed jagati kahe maja vahel ära erinevates linnaosades. 1,5 aastat logistilist õudus (vedasime last Meriväljalt Lasnamäe taha otsa ja siis ise Koplisse tööle). Nii et omast kogemusest ei soovita see tōttu Pirita aeda, kui ootab ees see üle linna laiali olemine.
    Minu laps küll liitrühmas pole, aga oleme selle aiaga rahul. Minu jaoks on ka oluline et saaks jala/rattaga käia

  11. Pirita lasteaia vana maja ei lammutata vaid ainult remonditakse ja liideti hoopis Nabaga, mis ei jätka eralasteaiana.

    1. Vat siis, väga tore siseinfot saada, ma tean ainult seda, mida ajalehes kirjutatakse. Kusjuures ma nägin isegi pealkirja, et Naba lasteaed lõpetab tegevuse, aga see oli esimesel aprillil, nii et ma mõtlesin, et on alles imelik aprillinali, ja elasin oma elu edasi. 😀

  12. Esimest korda kommenteerin siin, aga ei saa ütlemata jätta, et kindlasti liitrühma! Suuremad saavad juba ise endaga hakkama ja ei vaja nii palju kantseldamist, õpetajatel jääb pisemate jaoks rohkem aega, lisaks tõmbab suuremate lastega koos toimetamine väiksema korralikult arengusse. Tihtipeale ka need suuremad tegelased aitavad pisemaid hoida ja on kuidagi selline mõnus loomulik kooslus 🙂 See, kui terve rühm on ca 2-aastastest komplekteeritud, on tavaliselt üsna kurb nähtus – nad nii äbarikud siiski veel ning vajavad palju tuge, mida on raske kvaliteetselt pakkuda, kui lapsi palju on. Räägin kogemuse pealt – minu peagi viiene on samuti algusest peale liitrühmas käinud.

  13. Soovitan samuti liitrühma. Mu laps on see nö suurem liitrühmas ja talle tuleb väga kasuks endast väiksematega tegelemine ja abistamine, samuti arenevad väiksemad suuremate kõrval kiiremini, eriti kui pole kodus suuremaid õdesid-vendi. Ja olles koolis oma klassis alati kõige noorem olnud, tekitas see just veidi erilisema tunde. 🙂

  14. Liitrühm on väga tore variant. Olen ise lasteaiainimene ja mu eelmises töökohas oli esiti liitrühm kõigile suur hirm, hiljem suur järts ukse taga. Suuremad toimetavad väiksemaid arvestades, väiksematel elu huvitav, kuna suured toimetavad põnevaid asju, õpetajad reguleerivad tegevusi vastavalt oskustele ja võimetele. Mina küll soovitaks.

  15. Mul laps läks 2 aasta ja 11 kuu vanuselt liitrühma, vanemad lapsed olid siis 5 aastased. Liitun samuti kiitjate kooriga. Vanemad lapsed tegelesid hästi palju väikestega ja lapse areng oli seetõttu palju kiirem. Ainult õhtuti ei saanud last kuidagi koju.

  16. Mul tüdruk (2a 7k) pandi sõimerühma, kus olid lapsed vanuses 1,5 kuni 3 aastat. Pärast esimest nädalat viidi üle 3 aastaste rühma. Ta oli peajagu üle teistest kaaslastest (sõi ise, käis wc-s, pani riidesse end jne) ja õpetajad arvasid, et muidu toimub taandareng. Lapsed on erinevad. Tütrele sobis vanemas rühmas paremini.

  17. Ma paneks ka suuremate rühma, kui ta ongi rühmas kõige noorem, saab ta kasvatajate poolt nii ära nunnutatud, et koju tulles ei märka enam teregi öelda. Ja siis saab ta koolini samas rühmas käia.

Lisa kommentaar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.