Äärmiselt põnev piimatest

Normaalsed inimesed võivad selle postituse julgelt vahele jätta, sest ma kirjutan siin maitsepiimadest ja mitte millestki muust. Päriselt.

20170521_113213

Nagu kõik, kes mind tunnevad, ilmselt arvata oskasid, jäi mulle sellest hiljuti loetud raamatust šokolaadipiima osa ikka hinge peale. Kuna mulle igasugused spordijoogid viimasel ajal ei istu ja kästi leida jook, mille süsivesikute/valgu vahekord on 4/1 (ideaalis siis minu suuruse kohta ca 90 grammi süsivesikuid ja 20 grammi valku), hakkasin vaatama, kas meie kaubandusvõrgus pakutakse midagi, mis oleks umbkaudu sama, mis “rasvavaba šokolaadimaitseline piim”. Tundub, et sellist asja ei ole kuskil, mina vähemalt ei leidnud. Aga kohe esimese asjana nägin sellist uudistoodet (?) – mina pole küll seda kordagi varem märganud, mis ei tähenda, et see ei võiks viis aastat juba turul olla. Ainus jama on selles, et tegu on laktoosivaba lahja joogiga, nii et süsivesikute hulka siit küll kätte ei saa. Šokolaadi- ja maasikapiim sisaldavad paki kohta vastavalt 8,5/9,5 g süsivesikuid, 20 g valku ja 138/150 kcal. Kusjuures huvitav on see, et kuigi šokolaadipiim sisaldab vähem kaloreid ja süsivesikuid, on see hulga tummisema maitsega – see on konkreetselt selline pudingitaoline tugevamaitseline jook.

5411188081494_280_IDShot_3

Siis on selline asi nagu Alpro šokolaadimaitseline sojapiim. Seda ma olin varem saanud, sojapiima kohta suht ok. Liiga taimetoitlase tunnet ei teki. Sisaldab kogu 250 ml paki kohta: 20,75 g süsivesikuid, 7,5 g valku ja 157,5 kcal. Ehk siis rohkem süsivesikuid, aga HULGA vähem valku, lisaks on see kõrge suhkrusisaldusega.

Ja kuna ma ei leidnud Kaubamajakast seda esimesena kirjeldatud jooki üles, ostsin üks päev hoopis sihukest asja, mis ei maitsenud imeliselt, aga koostise poolest on kõige lähemal sellele, mida meil vaja on, sest pudel sisaldab: 32 g süsivesikuid, 8 g valku ja 168 kcal. Ehk siis süsivesikute/valgu suhe on tõesti täpselt 4/1, selles mõttes ideaalne – aga kahjuks ei maitsenud see mulle nii väga, et tulevikus seda veel osta tahaks. Halb ei olnud, aga megahea ka mitte. Rääkimata sellest, et selle taastumiseks vajaliku koguse jaoks tuleks kolm pudelit järjest sisse juua. 😀 Ma pole nii suur vaarikafänn ilmselt. Ülejäänud asjad, mida ma meie kaubandusvõrgus olen näinud, on näiteks pooleliitrises pudelis, aga see, kes pärast trenni pool liitrit šokolaadipiima ära joob, on varsti vaal, mitte ronija, nii et neid ei hakanud ma isegi vaatama mitte.

Nii et ilmselt läheb eriti rasketel trennipäevadel (ja neil päevadel, mil kavatsen ka järgmisel päeval trenni teha, nii et on vaja lihaseid võimalikult kähku turgutada) taastumiseks ikkagi esimesena mainitud jook (pigem maasika, kuigi mõlemad olid päris head) + pisike banaan.

P.S. Ma ei joonud kõiki neid jooke korraga ära + olen kõigist suurema osa hoopis suurtele meestele sisse jootnud, nii et pole vaja muretseda, üledoosi pole veel saanud.

P.P.S. Valio võiks nüüd hea olla ja mulle selle reklaami eest kasti neid jooke saata, sest krt, väike pakk on 1.69, kust see raha võetakse teie arust? Alma (?) Marileenule saadab küll kogu aeg manti!

(Nali oli see viimane. Kui te just ei taha mulle tasuta asju saata. Siis on asi naljast kaugel.)

10 kommentaari

  1. Miks sa nii palju süsivesikuid tahad tarbida? Suurtes kogustes süsivesikute tarbimine ei too endaga kaasa midagi head.

    • Väidetavalt imenduvad valgud koos süsivesikutega tarbides hulga paremini ja seega aitab lihase kiiremale taastumisele paremini kaasa, nii et see 4/1 käib ainult otsekohe pärast trenni tarbitavate asjade kohta – aga ma ka liigselt ei muretse, sest neid raamatuid lugedes jääb tõesti mulje, et ronijad peavadki sellistest asjadest kõik vajaliku kätte saama, ma ikka söön vahepeal sooja toitu ka ja saan suurema osa sealt. Hetkel pole allavõtmine nagunii otseselt mu eesmärk, pigem olemasoleva kaalu hoidmine ja tugev püsimine, kuigi tundub, et aeglaselt ikka langeb (mille üle ma ka ei kurda, küll ta varsti jõuab kuskile, kuhu ta pidama jääb).

    • Mis on “suurtes kogustes”?
      Sa tead muidu, et lihas vajab kõigepealt süsivesikuid, et glükogeenivarud taastada? Või et normaalse ainevahetusega inimesele ei ole tegelikult lihtsuhkrud vastunäidustatud?

  2. Tegelikult on Valiol tootmises veel selliseid proteiinijooke. Osadel on süsivesikuid ka rohkem. Ma just mõned nädalad tagasi Soomes käies imetlesin, et milline valik, aga siis avastasin, et need teised maitsed sisaldavad suhkrut ja ostmata nad jäid. Minul on teatud põhjustel vaja saada toidust palju valku, aga minimaalselt süsivesikuid.
    Need sinu mainitud Valio proteiinijoogid –
    maitsepiimaks neid küll ei nimetaks – leidsin juhuslikult paar kuud tagasi. (Muide COOPi kett müüb neid 1.39 eest.) Olin jube õnnelik, et leidsin lõpuks ühe suhkruvaba proteiinijoogi, mida kannatab juua – šokolaadi oma pean silmas. Tavaliselt on need nii läilad, et üle paari korra lihtsalt ei suuda alla kallata. Maasika oma maitsesin ka paar lonksu ja sinnapaika see jäi. Minu jaoks kohutavalt lääge. Šokolaad seevastu on nagu päris ja maitsebki nagu puding. Joon neid vähemalt ühe päevas juba paar kuud ja siiani veel ei ole vastu hakanud.

    • Ma avastasin täna, et Maximas on soodukaga 1.29, ostsin umbes miljon.

  3. Miks sa valgupulbreid ei tahaks kasutada? On erinevaid, kus on sulle ideaalne süs-valk vahekord ning selliseid, kus saad ise timmida ja lisada enda jookidele. Odavam on see kindlasti.

    • Pean mõtlema, ehk tõesti parem mõte.

  4. Krt John juba joob mingit kahtlast rohelist möga hommikuti,,, nüüd siis sa ka?

  5. P.S. Tore näha, et jalgadega kala ka proteiinijooke hindab 😀 kiidan pildivaliku heaks

  6. […] Kas mäletate, ma tegin siin nalja, et Valio võiks mulle ometi reklaami eest manti saata? Mis te arvate muidu, kes mulle just manti saatis? 😀 Saingi terve kotitäie valgujooki, mis on […]


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Kategooriad