ajaplaneerimine (miks kasutad just seda äppi, mitte mõnda teist?)

Otsustasin siin hiljuti, et kuna kohustusi saab palju, oleks vaja neid kõiki ka kuidagi meeles pidada, sest kuidagi läks nii, et märkmikku ma enam ei kasuta. Nii et asusin otsima parimat rakendust, mida nii mu androidis kui veebibrauseris kasutada saaks. Ehk siis jah, olete õigesti aru saanud, kulutasin oma niigi vähesest ajast veel mitu tundi, et kõige ägedamat rakendust leida. Põhiparameetrid olid: tasuta, lihtne kasutada, peab evima võimalust kohustusi korduvateks märkida (et ei peaks iga pühapäeva peale eraldi märkima, et “korista nüüd, jumalauta!”) ja loomulikult peab olema ilus. Omavahel sünkroniseerivad nad andmeid tänapäeval nagunii kõik (st et telefonis muudetud info jõuab maagiliselt ka brauseris olevasse rakendusse, need tänapäeva võimalused …).

Selle kõige põhjal oleks esimese asjana valinud Wunderlisti, mida kogu maailm kiidab, sest see tõesti on ilus JA mugav, aga no selle aja peale, kui mina rongile jõudsin, oli Microsoft juba kõik üle võtnud ning otsustanud Wunderlisti kinni panna ja selle põhiomadused nende enda To-Dosse viia. Vaatasin seda ka, aga no see on kole. Ma ei taha koledat rakendust, nii et selle juurde ma pidama ei jäänud.

TickTick – lihtne kasutada ja üldiselt mugav. Kujundus polnud otseselt kole, aga mitte ka ülemäära meelitav. Põhimõtteliselt täpselt sama tunne oli mul Todoisti kohta ka, nii et pidin nende võrdlust guugeldama. Mõlemat saab kasutada netis ja mõlemal on muidugi ka brauserilaiendused, st ei pea eraldi nende lehele ronima. Minu seisukohast on põhiline erinevus see, et Todoistis on suurema ülesande allülesannete määramine tüütu, siis peabki iga ülesande jaoks eraldi projekti tegema, TickTickis saab igale ülesandele lihtsalt alajaotuse juurde teha. Nii et põhimõtteliselt ainult selle pärast otsustasin lõpuks TickTicki kasuks, kuigi Todoist on kõiki erinevaid ekraane võrreldes natuke ilusam. Testin isegi selle tasulist versiooni, sest 14 päeva saab katsetada, aga siiani on küll suht meh.

Any.do – pea igas rakenduses on nii, et saad ülesande tehtuks märgitud seda vasakult paremale läbi tõmmates. Selles on lisaks nii, et tehtud asjade nimekirjast kustutamiseks tuleb telefoni raputada. 😀 See oli päris naljakas pisike lisand. Muidu on tasuta versioonis ainult üks värv, aga see-eest on sellel ainsana sisseehitatud kalender ka. Mind häiris see, et ma pidin alguses päriselt vaeva nägema, et aru saada, kuidas seda kasutatakse, sest kui lisad uue ülesande, lisab ta selle automaatselt tänaseks (mul hakkas mingil hetkel kõiki 19. juunisse lisama ja ma ei saanudki aru, miks) ja siis tuleb meeldetuletuste alt kuupäeva muuta. Üsna tüütu.

Remember the milk (ehk “Ära piima unusta”) – lihtne ja näeb normaalne välja, ühildub Google’i kalendriga, gmailiga, outlookiga. Muidu oleks kõik kena, aga tasuta versioonis mäletab see minevikku ainult seitse päeva ja ei lase alaülesandeid panna. Kahju, sest muidu on see normaalse kujundusega ja kergesti kasutatav rakendus. Ma saan aru, et 40 dollarit aastas poleks palju ka, aga konkurentidel on kõigil esiteks tasuta versioonides rohkem asju ja teiseks tasuline versioon odavam (ca 30 dollarit aastas). Kui saaks ise natukenegi kujundust modida, siis ehk mõtleks, aga kuna ei saa, siis ei mõtle ka. Otse prügikasti, hoolimata armsast lehmalogost.

Ehk siis ma pole tegelikult päris rahul ühegagi. Kui kellelgi on häid soovitusi, siis andke aga tuld, olen üks suur silm. Eriti hea oleks selline task manager, mis hõlmaks eneses ka trackerit, st midagi pomodoro sarnast.

P.S. Esimest korda elus olin kurb, et mul iPhone’i pole, sest selle omanikele on nimelt rakendus nimega Porgand, mis sind sarkastiliselt sõimab, kui sa tubli pole. Lisaks on auhinnad, kes tubli on, saab virtuaalse kassipoja jne. Mulle oleks täiega midagi sellist vaja (kuigi selle miinuseks on see, et ülesannetele ei saa alajaotusi teha), mulle täiega istuvad sellised mänguliseks tehtud asjad.

12 kommentaari

  1. google kalender. sest ma olen laisk ja pole õhelgi teisel asjal selle kõrval mõtet leinud. aga ma ei planeeri aega, ma lihtsalt vaatan, et asjad üksteisele otsa ei jookse. poenimekirja jaoks on ikka google keep.

    • Poenimekiri on meil ka keepis. See on selles mõttes hea mugav, et mitu inimest saab seda koos kasutada. Aga mul on hädasti vaja sellist äppi, sest muidu ma unustan lihtsalt pooled asjad ära.

      • Jah, ma ka. Kalender on telefonis ja arvutis olemas ja viled-kellad juures. No ja siis legotan eri kalendrite vahel auke täis..

  2. Pipedrive ei sobiks? See küll pigem müügiinimestele mõeldud, et oma võidud ja kaotused üles märkida, aga kui Google kalendriga asjad ära sünkida, siis sobib minu meelest ka niisama kalendrina.

  3. Issand, kas see tegelikult teeb teil elu kergemaks? 😀

    • Mul on päriselt vaja seda, sest ilma märkmiku/äpita mul ei oleks lihtsalt kogu see mant meeles.

      Näiteks. Võtame minu tänased + jooksvad ülesanded. Töökaaslane ütles reedel, et tahab teha esmaspäeva hommikul koosolekut.
      “Kell 9 siis?”
      – “Eww, don’t be disgusting!”
      “No kell 10?”
      – “Let’s see how that goes.”
      Ehk siis mul on esmaspäeval umbmäärane koosolek mingi kell, mida võiks veel pidada hommikuks (ja see on täiesti tavaline, sest IT-inimestele ei meeldi vara üles ärgata, ka tööletulekuaeg on suhteline). Lisaks on mul igal nädalal 2 lõunat ühe inimesega, kes teeb minuga keelepraktikat, ja 1 lõuna inimesega, kellega mina teen keelepraktikat. Vennaga üritan korra nädalas lõunal käia, sest peresuhted.

      Töö jaoks pean ma meeles pidama iga päev vaadata IT õppevideosid, lugeda mulle suvalisel hetkel visatud ELI5 linke, võtta tehnilise kirjutamise kursust ja teha selle kodutöid, lugeda infoturbealast raamatut, õppida programmeerimiskeelt. Seda kõike siis väljaspool tööaega, tööülesanded on muidugi ka (ma “teenindan” korraga mitut erinevat osakonda, nii et pean kogu aeg mäletama, kes neist mida tahtis, + looma endale mingi hierarhia, et teada, mis järjekorras asju teha). Oma lõbuks õpin ma hetkel ainult rootsi keelt, nii et sellega on õnneks lihtne, aga tegelikult tahaks sinna ikkagi prantsuskeelsete raamatute lugemise ka kohustuslikus korras sisse lükata, sest hetkel ei tõlgi ma pea üldse + lugemisaega on vähe.

      Trenn. Kui mul pole meeldetuletusega kirjas, et ma pean igal õhtul venitama, siis ma ei venita. Ja kui ma ei venita, kaob painduvus nädalaga. Ma pean meeles pidama kaks korda nädalas antagoniste treenida (õnneks treeningpartner sunnib tihti seda omaalgatuslikult tegema), kaks korda nädalas teha teistsuguseid kerelihaseharjutusi kui tavaliselt, et keha oleks sunnitud rohkem vaeva nägema. Lisaks muidugi igapäevased lõuatõmbed + võimlemine (eelkõige alaselja harjutused, mida ma tahan kogu aeg ära unustada, mille tulemus on seljavalu). Ühe korra nädalas tahaks joogat plaani mahutada, mis tähendab, et tuleb kas kell kuus ärgata või lõuna ajal minna. Vähemalt korra kahe nädala jooksul peaks käima massaažis. Just praegu on kindlasti vaja enne üht pulma kosmeetiku juurest läbi käia ja uued kingad tuleks selleks osta. Lõuatõmmetega tuleb kirja panna, palju tegime (ja ära ei tohi neid muidugi ka unustada, mitte et see enam probleem oleks).

      Kõige rohkem on äpist kasu just selliste 2-3 nädala tagant korduvate asjadega (käi massaažis, käi kosmeetiku juures, loe 1 prantsuskeelne raamat kuus), sest kui need mul ise ennast meelde ei tuleta, avastan ma jälle, et valutan, sest pole kuu aega massaaži saanud, või et näen välja nagu koolnud, sest viimati käisin kosmeetiku juures aastal 2005. Aga igapäevaseid asju aitab ka ikka üsna hästi hallata.

      • Ok. Trenniasjad jäävad mul meelde ja tööasjad on tööl post-itidel kirjas 😀 Sest tiigrihüpe ei ole minuni veel jõudnud.

        • Töö- ja trenniasju ei saa ju niikuinii ühes kohas hoida? Või saab?

        • Mul on need eraldi kategooriates. Kui äpi lahti teed, siis ise valid, kas vaatad kõiki tänaseid, ainult tööomi, ainult trenniomi jne.

  4. Kasutan Google Keep-i ja kalendrit, mis vahepeal natuke omavahel ühilduvad ka. Keep-ile saab nii aja- kui kohapõhist meeldetuletust panna ja minul sobib see ülesannete loeteluks ka. Midagi keerulisemat ma lihtsalt ei vaja.
    Kunagi oli Evernote päris kena rakendus, aga kui nad ütlesid, et alates nüüdsest saad sa tasuta oma kontot sünkida ainult kahe seadme vahel, siis ma enam ei viitsinud.

  5. HabitU beta – kõige lihtsam, kui nad veel beetatestijaid võtavad
    Habitica – natuke naljakas a eri ülesandekategooriad on ilusti olemas ja eesmärgipüstitus ka.

  6. Minule soovitati viimati sellist – Trello.com


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Lisa kommentaar

  • Rubriigid