movies

Päris surnud ma veel ei ole

Tegelen isegi sotsiaalse meelelahutusega – näiteks vaatan filme. Üks üritustest oli eriti vahva, nimelt oli Mari-Liisi ema Mari-Liisi isale kampsuni ostnud ja võitnud sellega kinokülastuse. Mitte niisama paar piletit, vaid terve saali, nii et ka meie saime “Hukkunud alpinisti hotelli” vaatama minna. Ma ei olnudki seda varem näinud, ainult raamatut lugenud ja see meeldis mulle väga. Film oli ka lahe, kuigi paljusid asju polnud muidugi tollal tehniliselt võimalik nii hästi lahendada – ja mind kui frankofiili jäi segama see, et hotelli nimi, raadiost tulev muusika jms oli prantsusekeelne, aga kogu sündmustik toimus eesti keeles. Sel juhul oleks võinud üldse kõik eestipärane olla.

Igatahes oli naljakas ja nostalgiline see, kuidas jutustaja parimate Chicago detektiivifilmide stiilis lugu jutustas, sellise käheda eluaegse suitsetaja häälega, mida tavaliselt miskipärast ka paljude vabade elukommetega naistega läbikäimisega seostatakse. Ja pinge püsis ka kenasti lõpuni õhus. Plusspunktid muidugi Kairile ja Maarjale selle eest, et keegi ei mölisenudki filmi ajal. 😀

Teise filmini, sedapuhku animafilmini, jõudsin Delf artikli kaudu. Nimelt ilmus seal lugejakiri “Kaitse oma last rõvedate multifilmide eest!” – arvata on, et ma peale sellist reklaami kohe ka treileri ära vaatan, eriti kui see nii kenasti artiklile lisatud on. Kui vahepeal on selliste veriste ja poolrõvedate multikate probleemiks see, et nad ongi ainult rõvedad ja verised, siis see oli minu meelest täitsa naljakas, kuigi kohati läks asi ikka väga üle vindi. No näiteks tsitaat:

“Sa päästsid mu elu!”

“Nojah, eks sa võid mulle siis õlle välja teha.”

“Aga ma tapsin ju su õe!”

“Nojah, eks ma pean siis ise sulle õlle välja tegema.”

Aga lahe oli ja rääkis kõigele lisaks veidi ka probleemidest, millega noored päriselt peavad kokku puutuma ja oma ülepaisutatusest hoolimata tunduvamalt realistlikumas võtmes kui Disney multikas. Ja eriti tahaks medali anda selle eest, et erinevalt teistest üllitistest, oli selle teose lõpunali (õigemini lõpunaljad) isegi naljakas. Naljakas ja ka veidi mõtlemapanev.

Lisan treileri ikka siia kah:

2 kommentaari “Päris surnud ma veel ei ole

  1. Njaa, kui rääkida Selver & co teadlikkusest oma kauba suhtes , siis ei imesta sugugi kui varsti “Pible Black Complete series”, sellesamuse “Lotte” kõrvale räntsatab*…

    Kuna karbikeste ja ajakirjade veepealne osa tsenseeriti juba ammu ära ning üldiselt ei kipu inimesed pealevaatamise teel anime-l ja hentai-l vahet tegema, siis ei paneks üldse imestama kui keegi enda võsukestele “Pokemoni**” asemel mingi “Angels Sanctuary” ostaks…

    *
    Onu Kalveri lühijutu “When The Wind Blows” ainetel ….
    http://blondpoiss.blogspot.com/2009/12/monus-tuuleke-when-wind-blows1986.html
    **
    Mitte, et Pokemon anime või hentai oleks…

Lisa kommentaar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.