faith

Kas sina oled elus inimene? (tule taevas appi)

vandenouteoreetikud-70328059

Sattusin Ekspressist sellist artiklit lugema ja naersin mõnuga, mõeldes kui head nalja mõned ikka teevad. Kuni sain järsku aru, et … Et see polegi nali. Täitsa tõsiselt. Ma saan aru, et seda on raske uskuda, aga need inimesed ajavad seda juttu täiesti tõsiselt.

Nimelt. Inimesed on hakanud avaldama ajakirjades kuulutusi, kus teatavad, et nemad “Eesnimi:Perekonnanimi + isikukood” on elusad inimesed. “Miks?” küsite te muidugi innukalt. Selle pärast, kulla inimesed, et vaadake nüüd korraks oma ID-kaarti. Mis te seal näete? Oma nime. Ja kuidas on see nimi kirjutatud? Trükitähtedega. On veel ainult üks koht, kus nime trükitähtedega kirjutatakse, ja see on hauakivi. Nii et OTSE LOOMULIKULT on loogiline järeldus see, et Eesti Vabariik on teile dokumenti väljastades teid salamisi hoopis surnuks kuulutanud.

Põhipoint on aga hoopis selles, et kuulutades end elavaks inimeseks, kuulutavad need inimesed end enda meelest vabaks panga orjusest.

Eestis levitavad seda õpetust Argo ja Evelin, kes miskipärast, vastupidiselt oma õpetusele, tahavad ise hirmsasti anonüümseteks jääda, kuigi on oma näoga korduvalt Tallinna Televisioonis esinenud. Aga nagu me teame, ei kuulu ei isikukood ega perekonnanimi delikaatsete isikuandmete alla, nii et olgu siia siis kenasti kirja pandud, et need inimesed on Evelin Nahkur (sündinud 05.10.1977) ja Argo Tammist (36512070256). Nii õpetavad nad inimestele, et meie riik on tegelikult aktsiaselts, USA tütarfirma, ning selle omanikuks on Rooma paavst. Muidu poleks nagu hullu, tore ju, et meil nii jumalakartlik omanik on, aga meile valetatakse – tegelikult on kõik meie laenud juba 2012. aastal kustutatud ja isegi, kui me oleme laenu võtnud, pole tegelikult mitte mingit põhjust neid tagasi maksta. Kordan: ära lase end segada faktist, et sa said raha ja selle eest midagi ostsid, tagasi maksma sa EI pea. Vähemalt juhul, kui oled end elavaks inimeseks kuulutanud. Sest elavatel inimestel pole mitte kellegi ees mingeid kohustusi.

Põhineb see kõik siis sellel teoorial. Ja pange tähele, USA-s selliseid ei hellitata, vaid pannakse nii lolli jutu ajajatele kohe 5000 dollarit trahvi, sest tegelikku seaduslikku alust asjal ei ole. Meil saavad nad rahulikult oma iba ajada, nii et nende järgijad mõtlevad tõsimeeli, et on nüüd pangalaenust priid (kas seda raha polnud siis ka olemas, kui te selle eest ostetud värvi seina määrisite, selle eest ostetud piletitega Kanaaridele lendasite, või selle eest ostetud toitu sõite?) ja topivad oma isikukoodi internetti, et naljahambad saaksid näiteks nende nimele sms-laenu võtta vms lõbusat teha. Kuulutused on tagantjärele kõik ju netist üles leitavad.

Ainus asi, millest ma ÜLDSE aru ei saanud, oli see, et laenude tagatisteks olevat meie endi kehad. Ma ei kujuta ette, mida see päris täpselt tähendama peaks. Aga sellest pole midagi, kui ma ise päris täpselt aru ei saa – eksperdid oskavad seda kindlasti paremini selgitada. Nii et palun väga, lavale astuvad Argo Tammist ja Evelin Nahkur ise:

Ma tahaks nüüd suurte tähtedega kirjutada, et ÄRGE VÕTKE NENDE JUTTU TÕSISELT. Kui mõni teie sugulane uskuma jääb ja mõtleb, et saab nii võlgadest priiks, siis seletage neile, et panku ei huvita, mida nad avaldanud on, kui nende laenul on tagatis, siis see tagatis neilt ka käest ära võetakse, kui nad oma võlgu ei maksa. See on oluline, muidu on jälle hunnik väheinformeeritud inimesi oma korteritest ilma, sest usuvad mingeid imelikke inimesi, kelle sissetulekuallikatest me keegi midagi ei tea, aga kes ilmselgelt millegi eest kuskil elavad.

P.S. Ma siiski mainiksin ära, et pole ajakirjaniku asi öelda, kui pikka seelikut keegi kanda tohib – või naise väärtust tema naeratuse põhjal määrata. Ole inimene.

P.P.S. Pildi laenasin ma Ekspressilt. Loodan, et nad ei pane pahaks, et ma nende artiklit ja fotot kasutan, sest kasu ma sellega ei teeni, vaid, vastupidi, pakun lihtsalt neile laiemat kõlapinda. Nagunii on minu jaoks tegu veel viimase huvitava ajalehega Eestis, mis ei ole päris kollaseks ära läinud.

32 kommentaari “Kas sina oled elus inimene? (tule taevas appi)

  1. Minu jaoks on hämmastav, et on olemas inimesi, kes E. Ekspressi loetavaks ajaleheks peavad. Minu jaoks on see läbivalt aegade algusest saadik olnud nii tülkalt mõnitava ja agerssiivse stiiliga ning niivõrd “toode”, et ma olen seda (v.a Ahto Muld, kes, olgam ausad, oli nii loll, et peaks 10 punkti saama 🙂 , veel mõned kultuuriosad, vahepealne hea ristsõna ja Kosmose mutid) igati vältida püüdnud. Laenusid mu karje ei puuduta. Ega kooloneid.

      1. Postimees on ikka megavõigas jah. Ma ei loegi ajalehti. Tartu Postimeest. Ja Sudokusid teen. Ema juures, tal käib paberleht. 🙂

  2. Mina olen EE lugeja selle esimesest numbrist alates (paljud siinsed kirjutajad ilmselt on nooremad kui EE ) ja olen lugenud kõiki numbreid ning praegu olen isegi paberlehe tellija. Ja tean paljusid, kellele see stiil sobib.

    Aga sümpaatia EE vastu ei sega mind Rentsi blogi lugemast ja nautimast .

    Eks inimesi ole igasuguseid.

    1. Ma ei saanud nüüd sellest lõpust aru – Rentsil endal on ka ju sümpaatia EE vastu. Või on sinu meelest minu blogi ja EE stiil nii erinev, et peaks vastukäiv olema? 😀 Ma loen ka vahel PP blogi ja vahel Mallukat ja vahel jälle Sirpi. Ja ühtki ei häbene.

      1. Sry, ma tahtsin k.k.p-sile öelda, et on olemas inimesi, kes loevad EE-d. Ei midagi vastukäivat .
        Ei hakka üles lugema , mida kõike ma veel loen.

        1. No otse loomulikult ma tean, et on olemas inimesed, kes EE loevad, sest muidu see leht ei saaks ju ilmuda. 😀 Lihtsalt mu isiklik sümpaatia kaldub mitteajakirjanduse poole hetkel. Ok, Kui the Guardian v.a, Seal on tihti kommentaarid huvitavamad ja intelligentsemad kui artiklid ise. Teatud pea peal seismise tunde tekitab see olukord. 🙂

  3. Kusjuures – see mõte, et laenu tagatiseks on meie kehad – teatud mõttes on see isegi üsna adekvaatne metafoor – sest laenuna antav krediit tähendab ju sisuliselt seda, et sina oma keha (ja selle keha oskuste) abil kavatsed laenuperioodi jooksul teenida selle summa raha, mis sulle laenuks anti.

  4. Lugesin minagi EE-st lugu ja tükk aega imestasin, kas tõesti tänapäeval inimesed usuvadki selliseid asju? Kõrgharitud ja eeldatavalt vaimselt terved inimesed? Või lihtsalt jookseb vaimse tervise ja paranoia või maania vahel nii õhuke piir?
    Kui laenu tagatiseks on meie kehad ja pank tuleb tagatist nõudma, kas siis ei võiks abiks olla kollektiivne enesetapp, et pangad pika ninaga jääksid? See võiks sellise sekti filosoofiaga päris kenasti sobida..

  5. keskenduks ehk teemale: fakt, et pangad müüvad meile õhku, on kindlasti täiesti õige. kui õnnestuks näiteks seebipanga kliendid panna ühekorraga välja võtma kõike raha, mis seal peaks olema, tuleks see tõsiasi kohe välja
    selle õhumüümise täielikuks seadustamiseks aga tuleb lihtsalt sularaha täiesti ära kaotada, siis see oht kaob täieliselt
    üks mõru aforismidevorpija täheldas kunagi, et tõsiasjast, et oled surnud, ei järeldu kuidagi, et oleksid elanud
    kui surnud sellise kuulutuse läbi õnnestuks ellu äratada, poleks ju suurt häda midagi, ainuke häda on see, et ei õnnestu ju?

  6. Aitäh, et linkisid artiklit täismahus!

    “Keha tagatiseks” teooria on neil Freemen-of-the-land stiilis “sektidel” demagoogiline (väljajätteline infoesitus). Põhimõtteliselt on jah nii, et riikide laenuvõime ja/või valuuta stabiilsust ei garanteeri ammu enam kuld. Pigem on see lõdvalt seotud riigi SKP ja üldise majandusega seega veel lõdvemalt võime sealt edas argumenteerida, et tegu on füüsiliste inimeste, füüsiliste kehade ja töö ning vaevaga mis rahale mingi väärtuse ja laenule tagatise annavad.

    Aga seda ainult siis kui sujuvalt jätame välja terve hunniku muid (ja palju olulisemaid) faktoreid mis raha väärtust määravad.

    Olin sedatüüpi fooliummütsikestest küll varem teadlik aga mind siiralt üllatas, et keegi võttis nõuks seda puhtalt anglo-ameerika õigusruumi vandenõuteooriat Eestis (mis on saksa õigusruumi osa) levitama hakata.

    Rääkimata muidugi sellest, et juba USAs lastakse säärane jutt kemmergust alla, virts nagu ta on, siis olen jõudnud järeldusele, et kõige kiirem viis ullikestele mõistust pähe panna on meie põhiseaduse alusel. (Noh tehniliselt saab ju TsÕS’i, VÕS’i ja AÕS’i alusel ka selgitada aga tõesti ei viitsi õiguse entsüklopeedia loengut pidada iga kord.)

    Põhiseaduse paragrahvid 4 ja 146 sätestavad selle, et õigust mõistab st. seadusi tõlgendab ainult kohus. Kõik teised võivad rääkida mis tahavad ja mõelda mis tahavad (heipa – elame vabal maal) aga ei president, peaminister, valitsus, riigikogu, õiguskantsler, justiitsminister – ega ammugi mitte suvaline kodanik või elustiili guru ei saa teha mingeid ettekirjutusi kehtiva seaduse tõlgendamiseks.

    Ning paraku tõlgendavad kohtud seadust kardinaalselt teisiti kui Evelin ja Argo.

    Kui selle peale tuleb (mõne eriti veendunud naiivitari poolt) vastuväide, kus vihjatakse plaanile rakendada kodanikuallumatust (maakeeli “lihtsalt ignoda kohtu otsuseid ja kohtutäitureid”), siis tuleks juhtida tähelepanu sellele, et kui tugeva kehaehitusega politseitöötaja lõpuks käed raudu väänab, ei ole “elusa inimese” jaoks väga vahet kas riigi poolsed sunnimeetmed on tema arvates õigustatud või mitte.

    1. Noh, siin on võimalik sellises mastaabis kodanikuallumatus, et politseinikud ka kuulutavad end elusateks koolonikirjutajateks ja allumatuteks või et allumatuid on rohkem kui jõustruktuuride liikmeid. Aga ma loodan, et mina sellist hullumaja ei kohta (sel teemal) ega näe, kuidas riik tuleb laiali saata seetõttu, et enamik elanikkonnast osutub nõdrameelseteks.:D

      1. Laiemas plaanis on nende teooriad tõepoolest liberaalne anarhia.

        Paraku ei toimi anarhia nii ja on loomult hoopis üsna “konservatiivne”. Anarhia reeglid on veel lihtsamalt ja paremini paigas kui ükskõik mis muu riigikorra omad. Kehtib tugevama õigus.

        Ja ülemaailmse anarhia olukorras sellised jupatsid küll toitumisahela tipus pole. Kogu nende kaardimaja püsib püsti olemasoleva KORRA ja seaduse meelevaldsel tõlgendamisel.

  7. Meie-kehad-raha-tagatiseks teooria kõlab päris nummilt, see tuletab meelde, et rahale annab väärtuse pigem tarbijate mass kui tootjate arv. Tarbida suudab igaüks… ka need, kes on pelgalt kehad.

  8. Ehheee! Ehehehehee! Inimesed on põnevad… Mulle meeldib, kuidas ta kuldne sõrmus vastu lauda klõksub iga kord kui ta siin räägib, et vaesus tuleks ära kaotada.
    Kui härral nõks nii käes on, võiks ta jalad kõhu alt välja võtta, Armani seljast heita, Anastasja oma kehaga tagatiseks ja ops, uus laen. Tervele inimkonnale. Tatart üle Eesti. Samuti Aasiasse – nad on sellest ilma jäänud. Ja temast võiks saada rahva Robin Hood.

      1. Sa mõtlesid, kuidas see krdi saiapuru capsi alt kätte saada. Nagu näha, õnnestus.
        Kui kommenteerisid tahvlist või nutikast, oled väga andekas, et suutsid klahvid pudiga kinni kiiluda.

    1. No ma ei tea, need hauakivid, millega ma lähemat side oman, ei ole kusjuures trükitähtedega kirjatud… What does that mean? Kas mu vanaema on elus?

  9. Jutt seal saates käib USA seadustest, mis meil siin ei kehti. Seda nad ei maini, kuid jätavad mulje kui mingisugusest riigipiire ületavast ühisesest õigusruumist. Valetavad..
    Aga USAs on seadus kui kaubanduslik kokkulepe. Teate küll kuidas politseinik õigusi ette loeb(partnerite vaheline leping).
    Meil on vastupidi: seaduse mittetundmine ei vabasta sind vastutusest(sa oled mu orjanäru).
    . Nõme. Tahan ameerikasse.

    1. Hääleta lindu! Laeva võid ka proovida. Lennuki puhul on tõenäosus, et hääletavat sind juhtpuldist märgatakse, kaduvväike.

      1. ühes neist David Lodge’i campus fictioni raamatutest hääletas peategelane nimega Persse küll ka lennukite peale. lehvitas lennuväljadel eralennukitele oma hääletamissildiga.

        1. Kuule, seal kukkusid külmunud kusekuuvikud ka lennukitest majade pihta. Üks selline kord, kus ma raamatud lugedes otseselt oleks püksi teinud naerust. 🙂

        2. Ma rõhutan jälle, et olen mitte kirjaoskamatu, vaid kõigest düsgraafik ja tean küll, et “raamatut” lõpeb t-ga. 😀

  10. Kas Argo Tammist ja Evelin Nahkur teavad, et nende vastu politsei algatas kriminaalmenetlus kodune vara kahjustamise tõttu.

Lisa kommentaar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.